Trend Veszélyt jelenthet az e-autók nagyobb tömege

Veszélyt jelenthet az e-autók nagyobb tömege

autopro.hu/V.M. | 2023.01.13 06:18

Veszélyt jelenthet az e-autók nagyobb tömege

Fotó: GMC Pressroom

Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy az elektromos járművek nagyobb tömege fokozhatja a súlyos sérüléssel járó vagy akár halálhoz vezető balesetek esélyét.

Hirdetés

Jennifer Homendy, a hatóság elnöke rámutatott, hogy a GMC Hummer EV több mint 4 tonnát nyom, szemben a belső égésű motoros elődje 2,7 tonnájával, míg a Ford F-150 Lightning elektromos pickup mintegy 900-1300 kilogrammal nehezebb, mint a hagyományos hajtású variáns.

A nagyobb tömeg „komoly hatással van minden közlekedő biztonságára” – mondta Homendy. „Óvatosnak kell lennünk, hogy nehogy nemkívánatos eredményt érjünk el: több halált az utakon.”

Az Egyesült Államokban a koronavírus-járvány kitörése óta meredeken emelkedik a halálos kimenetelű közúti balesetek száma. 2020-ban hét százalékkal, míg 2021-ben 10,5 százalékkal közel 43 ezerre nőtt az utakon meghalt személyek száma – utóbbi 2005 óta a legnagyobb érték.

Mindez párhuzamosan történt a járművek tömegének és teljesítményének növekedésével. 2021-ben az Egyesült Államokban újonnan értékesített autók átlagos tömege és teljesítménye is új rekordot ütött meg, akkor az átlagos új autó mintegy 1,95 tonnát nyomott.

Kiderítik mi az igazság

Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) már vizsgálja a járműtömeg és közlekedésbiztonság közti kapcsolatot.

Ann Carlson, az NHTSA megbízott adminisztrátora rámutatott, hogy sokan úgy gondolják, minél nagyobb járműben ülnek, annál jobb, azonban ezzel a gondolkodással nem veszik figyelembe, hogy mások is közlekednek rajtuk kívül. „Valójában egy nagyon komplex interakcióról van szó” – idézi szavait a Reuters.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink