Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bővíti sunderlandi termelőkapacitását a Nissan
A Nissan bővíteni fogja akkumulátor-gyártó kapacitását a nagy-britanniai Sunderlandben, hogy megfeleljen a brexitet lezáró kereskedelmi megállapodásban foglaltaknak, és az Angliából Európai Unióba exportált Leaf elektromos autók egy részét ne terhelje vám.
Jelenleg a sunderlandi üzemben gyártott Nissan Leaf tisztán elektromos autó negyven kilowattórás akkumulátorral szerelt változatához készülnek helyben a telepek, a nagyobb, 62 kilowattórással szerelthez az energiatároló egységeket Japánból importálják.
Az Európai Unió és London között 2020 decemberében született szabadkereskedelmi megállapodás ugyanakkor az unió és Nagy-Britannia közti autókereskedelem vámmentességének feltételéül szabja, hogy az adott elektromos típus alkatrészeinek legalább negyven százalékát helyben, tehát a szigetországban vagy Európa kontinentális részén állítsák elő. A jövőben ez az arány várhatóan növekedni is fog.
A Nissan a nagyobb akkumulátorokat is Angliában fogja gyártani, ezzel elkerülve az Európába exportált Leafek egy részének megvámolását – adta hírül az Autocar. A nagyobb akkuval készülő Leaf a sunderlandi üzem egyetlen típusa, amire az unió jelenleg vámot vet ki.
Azt még nem tudni, hogy a kapacitásnövelés fog-e új munkahelyeket teremteni a jelenleg hatezer embert foglalkoztató üzemben, ahol Leaf, Qashqai, valamint Juke modellek készülnek.
Új modellek is jöhetnek
Még az sem biztos, hogy a jövőben esetleg milyen új típusokat gyárthatnak majd Sunderlandben, a Nissan azonban már jelezte, hogy elégedett a brexitet lezáró megállapodással és a termelés növelését tervezi. A Financial Times lap a tervekben ismeretes személyekre hivatkozva azt írta, hogy az új X-Trail és az Ariya elektromos SUV-t is a jelenleg csak félkapacitáson működő egységben készíthetik majd.
A The Guardian pedig arról jelentett, hogy átmenetileg még kisebb kapacitás-kihasználtsággal folyik a termelés a koronavírus okozta ellátási nehézségek miatt. A feltehetően konténerkikötőkben keletkezett zavarok miatt a kettőből egy gyártósort le kellett állítani, aminek újraindulását január 25-én, hétfőn tervezik.