Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bővítené gyártókapacitását az Airbus
Az utasszállító repülőgépeket gyártó Airbus a gyártókapacitása kibővítésével helyezné nyomás alá legfőbb konkurensét, a Boeing-et. A gyártó alabamai üzemében létrehozandó gyártósorán A320 típusú repülőgépek készülnének, amelyekre most nagy kereslet mutatkozik a világjárvány lecsengésével.
Az első negyedévben több mint háromszorosára, 1,22 milliárd euróra ugrott az Airbus bevétele, amihez a világjárvány csapásai után felálló légitársaságok segítették hozzá a vállalatot. Hogy az elsőszámú rivális Boeing 737-es gépével eredményesen versenyezzen, az Airbus az A320-as típusú repülőgépeinek gyártását havi 75 egységre tornászná fel 2025-re. A franciaországi Tolouse városában székelő Airbus a vezérigazgató, Guillaume Faury szerint egy második végösszeszerelő gyártósort hozna létre az amerikai Alabama állam Mobile városában található üzemében.
A rövidebb távú cél, hogy havi 65 A320 készüljön itt 2023 közepéig, mivel az Airbus emelkedő keresletet észlel a rövid és közepes hatótávú repülőgépek iránt. Eközben a Boeing csak havi 30 darab 737 Max gépet tud gyártani, ezért a Chicago-i gyártónak van oka az aggodalomra az AeroDynamic Advisory tanácsadócég elemzője, Richard Aboulafia szerint. Aboulafia elmondta, az egyfolyosós utasszállítók iránt különösen nagy a kereslet, az Airbus A321neo típus pedig különösen kelendő.
A francia vállalat célja, hogy a 70 százalékát uralja, csak 30-at hagyva a Boeing-nek, azonban nem várt akadályokba is ütköztek. Új modelljük, az A321 XLR forgalomba állítása 2023-ról 2024 elejére tolódott, mert az európai szabályozásoknak nehezebben felelnek meg, mint várták.
Most a kisebb gépek fogynak jobban
Az egyfolyosós, keskeny törzsű gépeket, mint az A320 és a 737 most sokkal inkább keresik a légitársaságok, mint a nagyobb, nagy hatótávolságú társaikat, mivel a kis és közepes távú légi utazás szegmense gyorsabban áll helyre a koronaválság után.
Egyes elemzők nem biztosak benne, hogy az Airbus ellátási lánca van-e olyan erős, hogy kiszolgálja a felpörgő termelést, de a cég azt közölte, beszállítóik képesek minden rendelés teljesítésére. Azt azonban elismerte az Airbus, hogy az orosz-ukrán háború zavarokat kelt ellátásában, mivel a szankciók előtt orosz titánt is használtak alkatrészeikhez.
Éves összevetésben 125 helyett az idei első negyedévben 142 repülőgépet adott el az Airbus. A bevétel 15 százalékot növekedett, 12 milliárd euróra. Faury szerint az idei cél 720 gép leszállítása és 5,5 milliárd eurónyi profit realizálása, még a mai komplex geopolitikai és gazdasági helyzet ellenére is — írja a Market Watch.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!