Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bízik az indiai sikerben a Stellantis
A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares Indiában egy nyereséges, és a korábban vártnál nagyobb növekedési lehetőséget rejtő piacot lát, ahol azonban a sikerhez elengedhetetlen a helyi szabályok ismerete. Ennek megfelelően az autóipari konszern folyamatosan befektet indiai jelenlétébe, amit hamarosan elektromos típusokkal is erősíteni fog.
A Stellantis a Jeep és Citroën márkáit forgalmazza Indiában, ami ma a globális eladásainak csak töredékét adja. Tavares ugyanakkor arra számít, hogy a Stellantis ázsiai országból származó bevételei a mostani több mint kétszeresére fognak nőni 2030-ra, míg az üzemieredmény-ráta kétszámjegyűre bővül néhány éven belül.
„Lehetséges Indiában nyereségesen működni, ha a dolgokat az indiai módon csináljuk” – fogalmazott Tavares egy virtuális sajtótájékoztatón.
Már többeknek nem sikerült
A Suzuki és a Hyundai olcsó kisautói által dominált indiai piac hagyományosan nehéz terep a nyugati autógyártók számára. Korábban a General Motors már felhagyott helyi tevékenységeivel, míg a Ford tavaly szeptemberben az indiai autógyártása felszámolásáról döntött. A vállalat komolyan fontolgatta annak lehetőségét, hogy elektromos modellek exportra gyártását mégis fenntartsa Indiában, ahogy azonban arról az autopro.hu is beszámolt, nemrég elvetette az ötletet.
A szintén amerikai Tesla sajtóértesülések szerint több mint egy év lobbizás után félretette indiai piacra lépésről szóló terveit, miután nem sikerült kiharcolnia, hogy elektromos járműveit alacsonyabb vámtarifák mellett importálhassa.
Mindazonáltal a Stellantis-on kívül máshol is látnak még potenciált a rendkívül árérzékeny, és a korábbi reményeket eddig be nem váltott indiai piacban. A Mercedes-Benz indiai üzletegységének vezetője, Martin Schwenk nemrég úgy fogalmazott, hogy „a jövőben gyorsabb növekedést fogunk tapasztalni a luxus szegmensben, mint a tömegpiacon”. Továbbá rámutatott, hogy a Mercedes eladásai 2021-ben 40 százalékkal nőttek Indiában.
A kulcs a lokalizálás
Tavares szerint Indiában a siker feltételei között szerepel a helyi beszállítói hálózat kialakítása, valamint az ellátási lánc vertikális integrációja a költségek alacsonyan tartása érdekében. Ezenfelül fontos a járművek helyben, helyi igényekre szabott tervezése.
A Stellantis ezeknek megfelelően a Jeep és Citroën modelleket összeszerelő kettő indiai autógyára számára helyben készíti a hajtásláncokat, továbbá a járművei értékének több mint 90 százalékát Indiában előállított alkatrészek adják. „Már sok éve dolgozunk Indiában lokalizáción és vertikális integráción” – idézi a Reuters Tavares-t.
Kisautókra építve
Ami a modellkínálatot illeti, Tavares elmondta, hogy Indiában kifejlesztettek egy kisautóknak szánt padlólemezt, amire négy méternél rövidebb – ezáltal kedvezőbb adózású – benzines járműveket tervezhetnek. Hozzáfűzte, hogy 2023-ban a kisautók elektromos változatainak értékesítését is meg kívánják kezdeni.
A Stellantis jelenleg egy százaléknál is kisebb piaci részesedéssel rendelkezik Indiában, ahol évente hárommillió új autó kerül az utakra. A konszern vezérének azonban nem prioritás a radikális léptékű volumennövelés: „Úgy véljük, hogy a világ változik, és néhány esetben a túl nagy méret hátrányt jelenthet” – fogalmazott.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!