Gyártók Bízik az indiai sikerben a Stellantis

Bízik az indiai sikerben a Stellantis

autopro.hu/V.M. | 2022.05.18 16:21

Bízik az indiai sikerben a Stellantis

Fotó: Stellantis Global Newsroom

A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares Indiában egy nyereséges, és a korábban vártnál nagyobb növekedési lehetőséget rejtő piacot lát, ahol azonban a sikerhez elengedhetetlen a helyi szabályok ismerete. Ennek megfelelően az autóipari konszern folyamatosan befektet indiai jelenlétébe, amit hamarosan elektromos típusokkal is erősíteni fog.

Hirdetés

A Stellantis a Jeep és Citroën márkáit forgalmazza Indiában, ami ma a globális eladásainak csak töredékét adja. Tavares ugyanakkor arra számít, hogy a Stellantis ázsiai országból származó bevételei a mostani több mint kétszeresére fognak nőni 2030-ra, míg az üzemieredmény-ráta kétszámjegyűre bővül néhány éven belül.

„Lehetséges Indiában nyereségesen működni, ha a dolgokat az indiai módon csináljuk” – fogalmazott Tavares egy virtuális sajtótájékoztatón.

Már többeknek nem sikerült

A Suzuki és a Hyundai olcsó kisautói által dominált indiai piac hagyományosan nehéz terep a nyugati autógyártók számára. Korábban a General Motors már felhagyott helyi tevékenységeivel, míg a Ford tavaly szeptemberben az indiai autógyártása felszámolásáról döntött. A vállalat komolyan fontolgatta annak lehetőségét, hogy elektromos modellek exportra gyártását mégis fenntartsa Indiában, ahogy azonban arról az autopro.hu is beszámolt, nemrég elvetette az ötletet.

A szintén amerikai Tesla sajtóértesülések szerint több mint egy év lobbizás után félretette indiai piacra lépésről szóló terveit, miután nem sikerült kiharcolnia, hogy elektromos járműveit alacsonyabb vámtarifák mellett importálhassa.

Mindazonáltal a Stellantis-on kívül máshol is látnak még potenciált a rendkívül árérzékeny, és a korábbi reményeket eddig be nem váltott indiai piacban. A Mercedes-Benz indiai üzletegységének vezetője, Martin Schwenk nemrég úgy fogalmazott, hogy „a jövőben gyorsabb növekedést fogunk tapasztalni a luxus szegmensben, mint a tömegpiacon”. Továbbá rámutatott, hogy a Mercedes eladásai 2021-ben 40 százalékkal nőttek Indiában.

A kulcs a lokalizálás

Tavares szerint Indiában a siker feltételei között szerepel a helyi beszállítói hálózat kialakítása, valamint az ellátási lánc vertikális integrációja a költségek alacsonyan tartása érdekében. Ezenfelül fontos a járművek helyben, helyi igényekre szabott tervezése.

A Stellantis ezeknek megfelelően a Jeep és Citroën modelleket összeszerelő kettő indiai autógyára számára helyben készíti a hajtásláncokat, továbbá a járművei értékének több mint 90 százalékát Indiában előállított alkatrészek adják. „Már sok éve dolgozunk Indiában lokalizáción és vertikális integráción” – idézi a Reuters Tavares-t.

Kisautókra építve

Ami a modellkínálatot illeti, Tavares elmondta, hogy Indiában kifejlesztettek egy kisautóknak szánt padlólemezt, amire négy méternél rövidebb – ezáltal kedvezőbb adózású – benzines járműveket tervezhetnek. Hozzáfűzte, hogy 2023-ban a kisautók elektromos változatainak értékesítését is meg kívánják kezdeni.

A Stellantis jelenleg egy százaléknál is kisebb piaci részesedéssel rendelkezik Indiában, ahol évente hárommillió új autó kerül az utakra. A konszern vezérének azonban nem prioritás a radikális léptékű volumennövelés: „Úgy véljük, hogy a világ változik, és néhány esetben a túl nagy méret hátrányt jelenthet” – fogalmazott.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink