Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta elektromos GT-jét a Lotus
A Lotus bemutatta harmadik teljesen elektromos modelljét, az Emeya-t. Ahogyan az Eletre-t „Hyper-SUV”-ként említik, úgy a Lotus az új Emeya-t „Hyper-GT”-nek nevezi. Egy négyszemélyes kupészerű szedánról van szó.
Az Emeya összkerékhajtású csúcsmodellje akár 675 kilowattos teljesítményt és 985 newtonméter nyomatékot kínál. A végsebesség a Lotus szerint több mint 250 kilométer/óra, míg nulláról százra 2,8 másodperc alatt gyorsul fel a jármű. Az akkumulátornak 102 kilowattóra a kapacitása. A Lotus azt állítja, hogy a 800 voltos technológiának köszönhetően – egy 350 kilowattos gyorstöltő használatával – az eddig még nem részletezett hatótávot „öt perc alatt 150 kilométerrel lehet növelni, és az akkumulátort 18 percen belül akár 80 százalékra is fel lehet tölteni”.
Mivel a csúcsmodell kétmotoros hajtást kap, valószínű, hogy lesz egy alapmodell is csak egy elektromotorral. A Lotus még nem adott ki erről részleteket. Ugyanakkor, mivel az Eletre hátsókerék-meghajtású modell is már 441 kilowatton teljesít, még az alap Emeya modellt is erősnek várják.
A műszaki adatokon túl a Geely tulajdonában lévő márka hangsúlyozza, hogy az Emeya a sofőröknek készült, azaz a modellnek „izgalmasnak kell lennie” és „kivételes teljesítményt” kell nyújtania. Az Eletre, annak ellenére, hogy egy SUV, már követi ezt a Lotusra jellemző koncepciót.
Azonban az Eletre és az Emeya között többről van szó, mint csak a karosszériáról. Ugyan mindkettő 800 voltos platformon alapul, de a „Hyper-GT”-nek valamivel kisebb az akkumulátora – az Eletre-nek 112 kilowattórás van. Design szempontjából vannak hasonlóságok (például hátul), de az Emeya bevezeti a Lotus elejének saját értelmezését: minden oldalon két egymás felett lévő LED fényszóró adja a GT-nek a különleges megjelenést. Az első rész elég szögletes, míg az autó többi részén több íveltebb vonal is van.
Számítani lehetett a megjelenésre
A fényszórók egyedi dizájnja nem meglepő: amikor a Lotus, az elektromos márka felé vezető útján, 2021-ben bejelentette, hogy 2026-ra négy tisztán elektromos modellt mutat be, akkor egy autót homályosan bemutattak, amin pontosan ilyen fényszórók voltak. Egy négyajtós kupé bemutatóját Type 133 projektnév alatt jelentették be 2023-ra.
„Ez egy olyan Lotus, amilyet még soha nem láttál” - mondja Ben Payne, a Lotus Group design alelnöke. „Mindenre építettünk, amit a Lotus eddig elért, hogy létrehozzunk egy luxus teljesítményű autót a sofőrök számára, amely bizalmat kelt, izgalommal és tiszta örömmel tölt el, és összekapcsolja őket az úttal.”
A Lotus tervei szerint az Emeya-ról a negyedik negyedévben adnak ki további részleteket, a jármű gyártásának 2024-ben kellene elkezdődnie - írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!