Gyártók Az új Passat nem a kísérletezés terepe

Az új Passat nem a kísérletezés terepe

autopro.hu/P.B. | 2023.07.12 11:17

Az új Passat nem a kísérletezés terepe

Fotó: Volkswagen

Manapság már kérdés, hogy a Volkswagen zászlóshajójának nevezhetjük-e a Passatot: heteken belül debütál az utakon az elektromos utód, az ID.7, és már készítik a terepet az új húzónévnek szánt Trinity gyártásához, de mégis megvan a maga eleganciája és kisugárzása a Passatnak is. A jövő év elején jön az újabb generáció.

Nem csinál nagy hírverést a Passat új generációja körül a Volkswagen, mégis biztosan sokan vannak, akik már várják a 2024 első negyedévében érkező autót. Talán beszédes az is, hogy Emden helyett Pozsonyban készül a modell, háttérbe szorulva az elektromos autók mögött – például az ősszel debütáló ID.7 mögött, ami deklaráltan a Passat elektromos utódja. Azért jön az új verzió, és körülbelül fél évvel a debütálása előtt az Automobilwoche bemutatott néhány újdonságot a modellről.

Az új Passat tervezéséért elsősorba a Škoda felel, így jó alapokat nyújt a Superb azoknak, akik szeretnék elképzelni a 2024-ben érkező Passatot. A tengelytáv öt, a hossz 14 centiméterrel nőtt azáltal, hogy a Superb alapjaira épül az autó. Ezzel nagyobb és tágasabb lett, valamint az új adaptív futóművel és a légellenállás javításával szinte csendesen suhan a Passat, akár egy elektromos autó – csak éppen a hatótávolsága más ligában játszik, teli tankkal ugyanis 1100 kilométert képes megtenni az autó.

Nem kerüli el az elektromos átállás a Passatot sem

Manapság nem igazán lehetséges elektrifikáció nélkül új autót piacra dobni. Hiába van már elektromos utódja a Passatnak, ettől még az új generáció kapott plug-in hibrid verziót is – az 1,5-ös benzines kivitel kap kétféle elektromos hajtást is, akár 100 kilométer feletti elektromos hatótávolsággal.

Emellett természetesen három különböző dízelmotorral is felszerelik a Passatot, ezek 150 és 193 lóerő közötti teljesítménnyel rendelkeznek majd, a benzinmotorok pedig 150 és 265 lóerővel bírnak majd. Az erőforrások még gazdaságosabbak, köszönhetően a mild hibrid technológiának és az optimalizálásnak.

Az még kérdés, hogy mennyibe kerül majd az új Passat, de az Automobilwoche szerint a belépőszintű modell ára nem lépheti túl a 42 ezer eurót – vagyis a közel 16 millió forintot.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink