Gyártók Az Octavia vitte hátán a Skodát tavaly

Az Octavia vitte hátán a Skodát tavaly

autopro.hu/Sz.F. | 2018.03.26 06:27

Az Octavia vitte hátán a Skodát tavaly

Egész eddigi története legsikeresebb évének bizonyult a 2017-es esztendő a Skoda számára, a cseh gyártó ugyanis globális kiszállításai és pénzügyi mutatói tekintetében egyaránt új rekordértékeket ért el.

Kiszállításai 6,6 százalékkal 1 200 500 járműre (2016: 1 126 500) nőttek a megelőző évhez képest. Ugyanezen időszak alatt forgalma 20,8 százalékkal ugyancsak új csúcsértékként 16,6 milliárd euróra (2016: 13,7 milliárd euró) bővült.

1,6 milliárd euró működési eredményével a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka 34,6 százalékos növekedést könyvelhetett el a megelőző évhez képest (2016: 1,2 milliárd euró).

Stratégia 2025 programjával, illetve ahhoz kapcsolódó termékoffenzívájával a vállalat jövőbeni növekedését készíti elő. Az elkövetkező két év során a Skoda összesen 19 új modellje jelenik meg a piacon, köztük már 2019-ben az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott Vision X tanulmány sorozatgyártású változatával.

A 2017-es esztendő meggyőzően igazolta, milyen kedvező fogadtatásra talált széles és vonzó modellpalettánk: több mint 1,2 millió kiszállított járművel 2017 a vállalat történetének eddigi legsikeresebb éve. Nem csupán 19 új modellel jelenünk meg 2020 végéig a piacon, hanem a vállalat történetének legszélesebb körű beruházási programját is elindítjuk: az elkövetkező öt év során a vállalat mintegy kétmilliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás és az új mobilszolgáltatások területeibe – hangsúlyozta Bernhard Maier, a Skoda igazgatótanácsának elnöke.

Bernhard Maier, a Skoda igazgatótanácsának elnöke

A márka tíz legjelentősebb piacának élén 325 000 kiszállítással tavaly is Kína állt, majd Németország (173 300), Csehország (95 000), Nagy-Britannia (80 100), Lengyelország (66 600), Oroszország (62 300), Franciaország (27 300), Törökország (25 000), Olaszország (24 700) és Ausztria (24 300) következett.

Ugyancsak erősen kezdte a 2018-as esztendőt is, egyaránt új rekordot állítva fel januárban és februárban, illetve 12,4 százalékkal összesen 196 600 darabra (2017: 174 900 jármű) növelve kiszállításait az első két hónap alatt. Márciusban számos újdonsággal érkezett a Mladá Boleslav-i gyártó a Genfi Autószalonra. A Vision X tanulmány világpremierje mellett a márka itt mutatta be széles körűen továbbfejlesztett Fabia sorozatát és a Kodiaq L&K formájában a népszerű SUV-modell csúcsváltozata is megjelent a rivaldafényben.

Hét személygépkocsi-sorozatával – Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Karoq, Kodiaq és SuperB – a cseh gyártó története eddigi legszélesebb termékportfólióját kínálja. Legkedveltebb modelljének 2017-ben is az Octavia bizonyult, míg zászlóshajója, a SuperB tovább haladt növekedési pályáján. Jelentősen hozzájárult a 2017-es értékesítési rekordhoz a Kodiaq. A nagyméretű SUV-modellt első teljes értékesítési éve során mintegy 100 ezer példányban szállították ki, míg a tavaly ősszel a piacra érkezett Karoq kompakt SUV-modellből mindössze néhány hét alatt 6500 darab kelt el és további több ezer megrendelés érkezett rá.

A vállalat a jövőben az elektromos mobilitásra kíván összpontosítani. 2019-ben indul a Citigo BEV, azaz a márka első tisztán elektromos modelljének gyártása, s még ugyanebben az évben gördül le Kvasinyban a szerelőszalagról a SuperB PHEV, vagyis az első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású Skoda.

2019-től a Skoda Mladá Boleslav-i gyára a vállalatcsoport további márkái számára is készít elektromos komponenseket, 2020-ban pedig kezdetét veszi a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő, tisztán elektromos hajtású Vision E sorozatgyártása. A cseh gyártó az elkövetkező két év során összesen 19 új modellel jelenik meg a piacon, köztük a Genfi Autószalonon bemutatott Vision X nagyvárosi crossover (Urban Crossover) tanulmány sorozatgyártású változatával, amely már a jövő év során megérkezik. 2025-ig összesen tíz részben vagy tisztán elektromos modell jelenik meg a Skoda kínálatában.

A vállalat jelenleg 102 piacon aktív és tervei szerint 120 országra terjesztené ki tevékenységét. Még az idén megjelennek a márka termékei Szingapúrban, 2019-ben pedig a dél-afrikai piacra is belép.

Kiemelt Partnereink