Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Ikarus már át is adta legújabb gyártmányait
Az Ikarus Egyedi Kft. pénteken kettő, magyarországi gyártású buszt adott át a BKV Zrt.-nek, amelyek metrópótlóként fognak üzemelni. Az Ikarus telephelyén gőzerővel gyártják a buszokat, tavasszal újabbakat adnak át.
A BKV-nak ugyanis a metrópótlás megoldásához már idén tavaszra 30 darab csuklós autóbuszra van szüksége, így tudja csak biztosítani a közösségi közlekedés zavartalan ellátását, ezért a BKV Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. megállapodott ezeknek az autóbuszoknak a gyártásáról. Ennek eredményeként a 30 darab autóbusz tavasszal kapja meg a vállalat.
Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár, Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes, Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója és Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. ügyvezető igazgatója az átadón |
– A kormány iparfejlesztési programjának fontos területe a 2016-ban elfogadott Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Program, amely nagyon fontos célt szolgál: a helyi és helyközi közúti tömegközlekedés elöregedett járműparkjának - döntő részben hazai gyártású buszokkal történő – megújítása mellett hozzájárul a gazdaság növekedéséhez és a munkahelyteremtéshez is – mondta Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár.
A BKV Zrt. elkötelezett a hazai buszgyártás iránt, ezt mutatja, hogy a vállalat az elmúlt években már vásárolt 46 hazai gyártású dízel autóbuszt és 20 hazai gyártású kompozit elektromos autóbuszt.
A közösségi közlekedésben használt buszállomány átlagéletkora 14 év, de nem ritka az olyan busz – az országban forgalomban lévő mintegy 8000 buszból hozzávetőleg 1000 jármű –, amely 20 évnél is többet futott már, emiatt a kormány azt szeretné elérni, hogy 2020-ra a buszok átlagéletkora 10 évre csökkenjen. A kormány azt tűzte ki célul, hogy három éven belül évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre.
Az államtitkár arról is szólt, hogy Magyarország szinte minden makrogazdasági mutatója, a növekedés számaitól a foglalkoztatás alakulásán át, már tartósan rekordot dönt, így 2017 első három negyedévében 3,8 százalékkal nőtt a magyar gazdaság, és a következő években is hasonlóan magas, 4 százalék körüli bővülést vár a kormány.
2017 első tíz hónapjában 5,4 százalékkal erősödött az ipari termelés Magyarországon, ami azt jelenti, hogy 2010 januárja óta 37 százalékkal erősödött az ágazat. A járműgyártás 2010-hez képest közel megkétszerezte termelését.
A nemzeti autóbuszgyártás megerősítését szolgáló program megteremti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, egyúttal hozzájárul a hazai gyártók és beszállítók versenyképességének növekedéséhez, és a hazai gyártású buszok forgalomba állítása egyben referenciát is jelent a gyártók számára, ez pedig jó alapot teremthet ahhoz, hogy buszgyártó vállalatok kilépjenek a külpiacra is.
Szeneczey Balázs főpolgármester helyettes szerint a fővárosi mintegy 1300 darabos buszparknak már több mint 50 százalékát lecserélték, és 2019-re lebonyolítják a buszok több mint 70 százalékának cseréjét.
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója hozzátette: 20 magyar gyártású elektromos autóbuszt is működtetnek, emellett majdnem 100 magyar gyártású buszt üzemeltetnek, és tavaly vettek 70 Mercedes buszt is.
Az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megállapodás alapján a mostani járművek mellé a további 28 buszt a tervek szerint március végén kapja meg a BKV.
(A nyitóképen: Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén)