Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Euro 7 szabvány kiölte a kézi váltót a Golfból
A VW megerősítette, hogy a Golf GTI és Golf R 2025-ös változatából már kimarad a kézi váltó. Ez az újítás azonban egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog.
A Volkswagen a múlt hónapban egy álcázott 2025-ös Golf GTI-t mutatott be a Las Vegas-i CES kiállításon, ám a modell tényleges leleplezésre csak hetekkel később került sor Európában, az amerikai specifikációjú modell pedig még mindig nem jelent meg. A Volkswagen az új Golf bemutatásakor megerősítette, hogy a hatfokozatú kézi váltó a 2024-es modellév után eltűnik.
A Motor1-nek Jerohn Anderson, a Volkswagen of America termékkommunikációs szakértője erősítette meg a hírt: „tájékoztatom, hogy a kézi váltó a 2024-es évjárat után nem lesz elérhető a Golf GTI és a Golf R modellekhez".
Voltak olyan hírek, amelyek szerint a VW a lazább Euro 7-es előírások miatt meggondolta magát, ám végül mind az európai, mind az amerikai piacra csak automataváltós Golf fog készülni.
Az Euro 7-es szabvány miatt van?
Ha azon tűnődik, hogy az Euro 7-es szabvány miért hatna az amerikai változatra, van rá logikus magyarázat. A Golf GTI kézi váltóval történő amerikai eladásai 2023-ban a teljes volumen mindössze öt százalékát tették ki. Mivel az eladások nagy része más piacokról származott, a harmadik pedál megtartása Észak-Amerikában egyszerűen nem érte meg a fáradságot. Bár az eredeti javaslat óta enyhítettek az Euro 7-es jogszabályokon, a változás nem történt meg elég hamar ahhoz, hogy a kézi váltó megmaradjon - a Golf új verziója addigra már szinte kész volt.
Bár a Golf R-t Európában már nem kínálták kézi váltóval, az amerikaiak még kiélvezhetik ezt a fajta vezetési élményt. Az óra azonban ketyeg, mert az összkerékhajtású zászlóshajót is szigorúan automatával fogják árulni a 2025-ös modellévtől. Ez nem jelenti azt, hogy a kézi váltó teljesen kihal a ráncfelvarráson áteső Golf 8-asból: egyes piacokon olcsóbb, kuplungpedállal kombinált 1.5 TSI benzines és 2.0 TDI dízelmotorral szerelt változatokat is piacra dobnak.
Várható Európában Golf R kombi?
A VW még nem fedte fel, hogy Európa kap-e még egy Golf R kombit. A kémfotók alapján a hosszútetős modell továbbra is szolgálatban marad.
Ezek lesznek az utolsó GTI és R frissítések a belső égésű motoros korszakban, mivel a VW a nyolcadik generációs Golfot egy tisztán elektromos modellel váltja majd le - ugyanakkor a Golf megnevezés és a híres utótagokat viselő modellváltozatok az elektromos korszakban is élni fognak. A VW már be is jegyeztette a védjegyét egy átdolgozott „GTI" logónak, amelynek utolsó betűjét egy villám helyettesíti – jegyzi meg a Motor1.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!