Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Audi két gyára is leállt a chiphiány miatt
Az Audi ingolstadti és neckarsulmi üzemeiben is állnak a gyártósorok október 11-e óta, és 15-ig biztosan nem is indulnak újra. A leállás oka a chiphiány, ami így újabb komoly kiesést fog okozni az Audi termelésében.
Szinte teljesen leállt az Audi ingolstadti gyára: az Automobilwoche kérdésére a vállalat megerősítette, hogy az A3 és a Q2 modellek gyártása teljesen leállt, míg az A4 és az A5 esetében csak az egyik gyártósor működik, az is csak egyműszakos munkarendben, csökkentett kapacitással.
Neckarsulmban még rosszabb a helyzet, ott csak az A8-ast tudják gyártani, azt is csökkentett kapacitással és egy gyártósoron, míg az A4, A5, A6 és A7 gyártása ezen a héten, október 15-ig biztosan szünetel.
Böllinger Höfenben a luxus-sport R8 és az e-tron GT modellek gyártása zavartalanul folyik – írja az Automobilwoche.
Rövidített munkaidő
Az érintett gyárak összes dolgozója rövidített munkaidőben, azaz Kurzarbeit keretében dolgozik – ahogyan júliusban és augusztusban is szükség volt erre, amikor hosszabb-rövidebb ideig szintén leálltak az Audi gyártósorai a chiphiány miatt.
A helyzet leghamarabb a jövő év közepén javulhat, addig a félvezetők hiánya várhatóan még többször gondot fog okozni az autógyártóknak. Szintén az Automobilwoche értesülései szerint például a BMW a héten csak egyműszakos munkarendet alkalmaz Regensburgban a két műszak helyett.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.
Győrben nincs leállás
Az Audi németországi gyárainak ideiglenes leállása kapcsán megkerestük az Audi Hungaria Zrt.-t, hogy megtudjuk, mennyiben érinti mindez a győri vállalat működését. A cég kommunikációs osztályától azt a visszajelzést kaptuk, hogy a félvezetőhiány kapcsán kialakult helyzet az Audi Hungaria működésére is hatással bír, ennek ellenére az október 11-17. közötti munkahéten a vállalat motor- és járműgyártásában is a gyártási program szerint zajlik a termelés.
Az alkatrészellátási fennakadások következtében a győri Audinál átmenetileg az alkatrészellátáshoz igazítják a termelést, ennek következtében előfordulhatnak műszaklemondások. Természetesen ezzel párhuzamosan a konszern mindent megtesz annak érdekében, hogy az alkatrészellátási hiányt a lehető leggyorsabban megoldja, és a jövőbeni kihatásokat a lehető legminimálisabbra mérsékelje.
A vállalatnál folyamatosan elemzik a történéseket és szoros egyeztetésben állnak beszállítóikkal, logisztikai partnereikkel és a konszern további gyártótelephelyeivel is. Győrben azzal számolnak, hogy a félvezető-ellátás helyzete a következő hónapokban is turbulens marad.
Örömtelinek tartják azonban, hogy a Volkswagen Konszern a félvezetőellátás nehézségei ellenére 2021 első félévében több autót tudott kiszállítani, mint az előző év azonos időszakában.