Gyártók Az Audi egyik gyára is leáll a szlovén árvíz miatt

Az Audi egyik gyára is leáll a szlovén árvíz miatt

autopro.hu/P.B. | 2023.09.12 12:19

Az Audi egyik gyára is leáll a szlovén árvíz miatt

Fotó: Audi MediaCenter

A Volkswagen Csoport egy motoralkatrész-beszállítóját súlyosan érintette a szlovén árvíz, emiatt több üzem is leállásra vagy csökkentett üzemmódra kényszerült. Az Audi gyártósorai is leálltak, az ingolstadti fő üzemben egy egész összeszerelősor megbénult.

Hirdetés

Ahogyan arról az autopro.hu már korábba is beszámolt, egy, a Szlovénia árvíz sújtotta térségében telephellyel rendelkező motoralkatrész-beszállító válságos helyzete az egész Volkswagen Csoporton belül megzavarja a termelést.

A probléma már a nyár vége óta fennáll, és szeptember eleje óta okoz még komolyabb gondokat: „globális beszállítói hálózatunk segítségével eddig biztosított volt az alkatrészek elérhetősége” – mondta a konszern egy szóvivője augusztus végén, hozzátéve, hogy szeptember folyamán már arra kell számítani, hogy nem lehet minden alkatrész- és járműgyárat megfelelően ellátni.

Most az Audi egyik üzemét is elérte a baj: amint azt a cég az Automobilwoche című német lapnak megerősítette, az ingolstadti székhelyű céget több helyen is érinti a probléma. Ingolstadtban az A3 modell gyártása is szünetel, miután erre a hétre (minimum szeptember 15-éig) leállt a hármas összeszerelősor, amelyen az Audi A3 és a Q2 SUV épül. A második futószalagon (A4/A5 és A3 vegyes üzemben) egy műszakkal működik, az egyes összeszerelő sor (A4/A5) jelenleg nem érintett.

Az elektromos autókat nem érinti a gond

A szlovéniai árvizeket követő alkatrészhiány nemzetközileg is érezteti hatását. Szeptember 12-én egyetlen Audi sem gördül le a gyártósorról a Seat fő martorell-i gyárában, ahol az A1 készül. Szeptember 11-e óta a Volkswagen wolfsburgi főüzemében is töröltek műszakokat és csökkentik a termelést az emdeni és az osnabrücki üzemben is.

A cég tájékoztatása szerint a Volkswagen Csoport egyes modelljeiből hiányoznak többek között a belső égésű motorok hajtásláncának fogaskerekei, amelyeket Szlovéniából szereznek be. Elektromos autókat viszont a tervek szerint minden helyszínen lehet gyártani – írja az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink