Gyártók Autopro-teszt: magától beveszi a kanyart a Volvo S60

Autopro-teszt: magától beveszi a kanyart a Volvo S60

Beck András | 2019.10.27 14:00

Autopro-teszt: magától beveszi a kanyart a Volvo S60

Igazán feltűnő jelenség a lángvörös metál színű, R-Design felszereltségű, és egyébként 250 lóerős sportszedán. A kétliteres benzinmotor 10 liter körül fogyaszt százon.

A 250 lóerős (184 kW) T5-ös benzinmotorral szerelt Volvo S60 átlagfogyasztása 9,9 liter volt a főleg országúton vezető tesztúton, de dinamikusabb szakaszokon 12 liter fölé is ment a fogyasztás. Az 1969 köbcentiméteres motor egy 1600 kilogrammos kasztnit mozgat rendkívül sportosan.

A kétliteres benzinmotor maximális nyomatéka 350 Newtonméter.
A kétliteres benzinmotor maximális nyomatéka 350 Newtonméter.

Vezetési karakterisztika

A sofőr négy, vagy akár jóval többféle vezetési mód közül választhat. Az autó alapból komfort módban indul el, ebből egy a váltókar melletti kapcsolóval lehet gazdaságos, dinamikus és egyedi módra változtatni. Utóbbi rengeteg szempont alapján állítható be, ezért is nem áll meg négynél a vezetési módok száma. A sofőr három fokozatban állíthatja be az erőátvitelt, a fékerőt és a kormányzási erőt, emellett gazdaságosabb klímahasználat és a start/stop rendszer is ki, illetve bekapcsolható. Drámai karakterisztikaváltozásra azonban nem kell számítani az egyedi vezetési mód beállításitól. A maximális nyomaték 350 Newtonméter, az S60 végsebessége pedig 240 km/h. Százas tempóra 6,5 másodperc alatt gyorsul az autó. A váltó egy nyolcsebességes Geartronic automata.

A sofőrt rengeteg vezetés támogató megoldás segíti.
A sofőrt rengeteg vezetés támogató megoldás segíti.

Kormánypöccintés

Az adaptív tempomat és a Pilot Assist-rendszer eléggé megkönnyíti a sofőr hétköznapjait. A tempomat egészen álló helyzetig lelassítja az autót, ha csak pár másodpercig áll a forgalom dugóban, akkor saját magától elindul az S60 és egészen a beállított értékig tud gyorsulni. Amennyiben kicsit hosszabb ideig áll az autó a forgalomban, akkor vagy a gézpedálra kell finoman rálépni vagy a tempomat kormányon lévő beállító gombját kell megnyomni, hogy elinduljon az autó, amely ezután tartja az előttünk haladó autóhoz képest a beállított távolságot.

A csomagtartó 442 literes
A csomagtartó 442 literes

A Pilot Assist finoman tartja a sávban a kocsit, nem tér ki a sáv egyik feléhez, hanem mindig középen halad. Néha kijelzi, hogy a sofőr azért fogja meg a kormányt, de elég csak egy milliméternyit elmozdítani és utána megint egy darabig megy tovább a Volvo a sávban. A nagyobb ívű kanyarokban is egy két ilyen mozdulatot leszámítva teljesen önállóan közlekedik az autó, ha a tempomattal és a Pilot Assist rendszerrel.

Prémium anyaghasználat

Belül prémium anyaghasználat jellemzi az autót. A Metal Mesh Aluminium dekorbetétek, a Charcoal tetőkárpit és a rendkívül kényelmes Contour ülések bőr-/nyílt hálós szövetkárpitozással mind az R-Design felszereltség részei. A sportszedán ültetett, feszesebb felfüggesztésével magával ragadó vezetési élményt nyújt. Az R-Design része a különleges hűtőrács, valamint az alsó és szélső légbeömlők fényes fekete betétei, illetve a merész vonalvezetésű könnyűfém keréktárcsák, amelyek a tesztautón 19 collosak voltak.

A vezetési módok közül a váltókar mellett lehet választani.
A vezetési módok közül a váltókar mellett lehet választani.

Bowers & Wilkins

Az S60 felső kategóriás zenei rendszert kapott. A Bowers & Wilkins audiorendszer 1100 wattos, a 15 hangszóró háromféle hangzásmód szerint állítható be. Stúdió, színpad vagy koncertterem választható, utóbbi a göteborgi egyébként. Nemesacélból készültek a hangszórórácsok. A rendszerhez tartozó különleges, az autó karosszériájába beépített, szellőztetett mélynyomó telt, részletgazdag mély hangokat biztosít.

Panorámatető

Az opcióként rendelhető panoráma tető különleges, színezett üvege mérsékli az átmelegedést és távol tartja az UV-sugárzást. A motoros mozgatású árnyékolóval távol tartható az utastértől a tűző napfényt; ha pedig friss levegőre vágyna valaki, akkor a tető első eleme kibillenthető vagy eltolható.

Négy kamera képből rak össze a rendszer egy felülnézeti képet. Tolatáskor kiválasztható a megfelelő kamera. Az oldalsó kamerával könnyen kicentizhető a padka.
Négy kamera képből rak össze a rendszer egy felülnézeti képet. Tolatáskor kiválasztható a megfelelő kamera. Az oldalsó kamerával könnyen kicentizhető a padka.

Kanyarfényszóró

Sötétben nagyon hasznos a LED-es kanyarfényszóró, amely észleli a szembe jövő autókat és pontosan leköveti azokat úgy, hogy nem vakítja el annak sofőrét, ám mindkét oldalán körbevilágítja. Amikor elhalad mellettünk az autó, akkor egyből visszakapcsolja a távolsági fényt.

A hátsó üléseken is kényelmes az utazás.
A hátsó üléseken is kényelmes az utazás.

Keresztirányú forgalomfigyelő

A holttérfigyelőben jó, hogy nem csak egy kis pötty jelzi a visszapillantó tükrön ha van egy jármű a holttérben, hanem egy jó 5 centiméteres ívben lesz narancssárga a tükör. Parkolóhelyről tolatva kiálláskor mindkét irányban ellenőrzi a környezetet az S60. A keresztirányú forgalomfigyelő hangosan jelzi, ha inkább érdemes megállni, amikor egy rosszabbul belátható helyről tolat ki a sofőr.

4,76 méter hosszú az S60.
4,76 méter hosszú az S60.

Kiemelt Partnereink