Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átszabná a biztonsági teszteket a Renault vezére
Az Euro NCAP mérvadó töréstesztjei ma már csak részben szólnak az ütközéskori biztonságról. A jó biztonsági besorolás feltétele már számtalan elektronikai, fejlett vezetéstámogató rendszer megléte az új autókban. A Renault Csoport vezérigazgatója ezeket a követelményeket szeretné felülvizsgálni.
Luca de Meo véleményének a párizsi Change Now konferencián adott hangot. Itt mutatkozott be a Renault Scénic Vision is, amely számos olyan technológiát tartalmaz, amit az Euro NCAP egyelőre nem ismer el hivatalosan. De Meo elmondta, ahelyett, hogy karácsonyfa módjára teleaggatnánk az autókat teljesen haszontalan technológiákkal a biztonságra hivatkozva, meg kéne vizsgálni, mi hoz eredményt valós körülmények között. „Közeledünk ahhoz az állapothoz, mikor a beszállítók saját ötleteinek engedünk teret ahelyett, hogy arra fókuszálnánk, ami valóban a vevőink hasznára válik” – mondta.
Voltak előzmények
A kritikáit de Meo azután fogalmazta meg, hogy korábban a Renault Zoe nulla-, a Dacia Spring egycsillagos eredményt produkált az Euro NCAP teszten. A korosodó Zoe a megjelenésekor még maximális, ötcsillagos minősítéssel bírt, mostanra azonban nagyrészt a költséges elektronikus, automatikus biztonsági rendszerek hiánya miatt csúfosan leszerepelt.
De Meo hangsúlyozta, együtt akar működni az Euro NCAP-val, hogy változásokat hozzanak, ugyanakkor kiemelte, minden, törvényileg előírt biztonsági feltételnek megfelelnek a Renault Csoport termékei, sőt, túl is teljesítik azokat. Azt is elmondta, tiszteli az Euro NCAP-t, annak idején a Renault Laguna volt az első autó, amely öt csillagot szerzett a tesztjeiken. A töréstesztek szerinte segítettek a Renault-nak megtalálni, hol kell még fejlődniük, de az évek során rossz irányba mentek a követelmények, logikátlan lett a rendszer.
Vissza a józan észhez
Erős szavaival Luca de Meo az észszerűséget kéri számon, amit manapság hiánycikknek gondol. Úgy fogalmazott, ha valaki előterjesztene egy olyan rendszert, ami megállítja az ittas vezetőket autójuk elindításában, már másnap beszerelné autóiba. Ugyanígy egyetért olyan autonóm rendszerekkel, amelyek a sebességet korlátozzák. A fő problémáknak az utakon a sebességet, a figyelmetlenséget és az egészségügyi alkalmatlanságot látja, ezekre keresné a megoldást — olvasható az Autocar cikkében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!