Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Aggasztóak az Opel üzemeivel kapcsolatos fejlemények
Három olyan németországi tartomány vezetői, ahol az Opel gyárakat működtet, levélben emeltek szót az autógyártót birtokló Stellantis vezérigazgatójánál az üzemek jövőjével kapcsolatos alacsony átláthatóság miatt.
A Stellantis autóipari konszern szeptember végén jelentette be, hogy az Eisenach-ban lévő Opel üzemét az október 11-i héttől három hónapra leállítja a globális chiphiány miatt. Nemrég a vállalat továbbá azt is közölte, hogy az eisenach-i és az Opel legnagyobb, Rüsselsheimben található egységét külön vállalatokká kívánja alakítani, egyúttal közvetlen irányítása alá akarja helyezni.
Az Opel három németországi üzemének otthont adó Rajna-vidék-Pfalz, Hessen és Türingia tartományok kormányait azonban egyik döntésről sem tájékoztatták az információk nyilvánosságra kerülése előtt. Ez abból a Reuters által szemlézett levélből derül, amit a tartományok vezetői küldtek Carlos Tavares-nek, a Stellantis vezetőjének.
„Még a PSA Csoport idejében Ön, Mr. Tavares biztosította az Opel telephelyekkel rendelkező tartományok képviselőit arról, hogy nyílt és őszinte kommunikációt fog folytatni az Opel Németországgal kapcsolatos tervekről” – olvasható a Malu Dreyer, Volker Bouffier és Bodo Ramelow tartományi miniszterelnökök által jegyzett levélben.
A miniszterelnökök a bizalom megingására is figyelmeztetnek: „Aggodalmaink miatt fordulunk Önhöz levelünkben, még mielőtt elveszítenénk bizalmunkat a Stellantis oldaláról érkező további váratlan hírek folytán.”
Túl a válságon az Opel, de maradtak a szürke felhők
A ma már a Stellantis részét képző francia PSA Csoport 2017-ban vásárolta meg az Opelt, amit követően egy éven belül – majdnem két teljes évtized veszteséget követően – a vállalat nyereségessé vált, hála a szigorú költségcsökkentéseknek. A legutóbbi, német üzemekkel kapcsolatos fejlemények ennek ellenére azért is tölthetik el aggodalommal a politikusokat, mert a Stellantis jelentős kapacitásfelesleggel küzd, aminek megvágását Carlos Tavares elsődleges stratégiai célnak tekinti.
Tavares korábban ígéretet tett arra, hogy a termelési hálózat átstrukturálását üzembezárások nélkül fogja véghez vinni, mindazonáltal a levelükben egy közös videóhívást kérő német politikusok mellett, a szakszervezeteknél is kétségek merültek fel az üzemek jövőjét illetően. A Stellantis-t már Németországban és Franciaországban is az a vád érte a szakszervezetektől, hogy a chiphiány ürügyén, de valójában költségcsökkentés céljából állítja le üzemeit hosszabb időre.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!