Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elbocsátásoktól tartanak az Opel dolgozói
A chiphiány miatt az október 11-i héttől három hónapig nem fog termelni a Stellantis autóipari konszernhez tartozó Opel Eisenach-ban lévő üzeme. A szakszervezetek azonban attól tartanak, hogy a szabályozást kihasználva a leállás jóval hosszabb ideig is elnyúlhat.
A kapacitásfelesleggel küzdő Stellantis-hoz tartozó Opel tavaly arról állapodott meg a szakszervezetekkel, hogy 2025-ig nem bocsát el dolgozókat Németországban. A munkavállalói érdekképviselet azonban most attól tart, hogy a német kényszerszabadságolással kapcsolatos szabályozást kihasználva a Stellantis elhúzhatja az üzem újranyitását. A szakszervezet egyúttal azzal gyanúsítja a vállalatot, hogy az kiszervezi a termelést Németországból.
Az eisenach-i egység újraindulásáig az ott készülő Opel Grandland X SUV-t a kelet-franciaországi Sochaux településén található üzemben fogják összeszerelni, a német létesítmény dolgozói pedig úgy gondolják, a gyártás áthelyezése végleges lehet.
A Stellantis-nak és az Opelnek a szakszervezetek ellenállására kell készülnie, legalábbis ezt sugallja Uwe Loesche, az eisenach-i üzemi tanács vezetőjének írásos nyilatkozata, amiben az áll: „Nem fogjuk engedni, hogy ezt tegyék velünk.”
A német dolgozók aggodalma egyébként nem egyedi. Nemrég kettő francia szakszervezet is azt állította a Stellantis-ról, hogy a chiphiány ürügyén küldi kényszerszabadságra munkavállalóit.
A Reuters megkeresésére a Stellantis azt közölte, Eisenach-ban 2022 elején ismét elindul a termelés amennyiben az „ellátási szituáció” azt lehetővé teszi.
Mégis gyárbezárások jöhetnek
A Fiat Chrysler és a PSA Csoport egyesülésével megalakult Stellantis globális gyárhálózata jelentős túlkapacitással rendelkezik, aminek csökkentését a vezérigazgató, Carlos Tavares gyárbezárások nélkül ígérte elvégezni – elemzők ugyanakkor figyelmeztettek, hogy a probléma igenis rákényszerítheti az autógyártó óriást üzemek végleges leállítására.
A Stellantis-nak, saját előrejelzése szerint idén 1,4 millió járműre tehető termeléskiesést fognak okozni a félvezetők beszerzésében felmerült nehézségek. Tavares, hasonlóan más autóipari vezetőkhöz és szakértőkhöz, azt jósolja, hogy a chiphiány 2022 egy nagy részét is be fogja árnyékolni.
Átszervezés is vár az eisenach-i üzemre
Az eisenach-i üzem leállásához kapcsolódik, hogy az Eisenach-ban és az Opel legnagyobb, Rüsselsheimben található gyára a jövőben nem az Opel, hanem közvetlenül a Stellantis alá tartozhat. Az autóipari konszern közleménye szerint az átszervezésről jelenleg tárgyalásokat folytatnak a szakszervezetekkel.
A Stellantis egyúttal kifejti, hogy az átszervezéssel egy rugalmasabb vállalati struktúra jönne létre, ami munkahelyek megőrzéséhez is hozzájárulhat majd.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!