Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW új vezére megszabadulna a Ducatitól
A vállalati kultúra etikusabbá tételét hangsúlyozta Herbert Diess, a Volkswagen konszern új vezérigazgatója, aki ezzel az elődje, Matthias Müller által tett ígéret következetes véghezvitele mellett tett hitet a részvényesek előtt a berlini közgyűlésen.
– Tartós üzleti sikert csak egészséges vállalati kultúrával lehet elérni. A Volkswagennek egyenesnek, nyíltnak és igaznak, egyszóval tisztességesnek kell lennie. A vezetőség ennek érdekében lépteti életbe a működési hiányosságok belső feltárását szolgáló Together4Integrity programot – fogalmazott.
A vezérigazgató a döntéshozatali folyamat felgyorsítása, a reakcióidő csökkentése, valamint a feladatkörök közötti átfedések felszámolása érdekében új strukturális alapokra helyezné a konszern működését. Herbert Diess a közgyűlésen elmondta, hogy a konszern működését különböző márkacsoportok köré szervezik át.
Az első márkacsoport a Volumen. Ezt a nagy tömegben gyártott márkák, a VW, a Skoda és a Seat, illetve ezek könnyű haszongépjármű modelljei alkotnák, valamint a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó érdekeltség, a Moia.
A második márkacsoport, a Prémium, az Audi, a Porsche Holding Salzburg, a Lamborghini és a Ducati bevonásával áll fel, a harmadik, a Szuper-prémium márkacsoportot pedig a Porsche, a Bentley és a Bugatti alkotja majd.
A negyedik csoport a nehéz haszongépjárműveké lesz. A Volkswagen Truck & Bus irányítását emellett a lehető legnagyobb mértékben le is kívánják választani a konszernről és belátható időn belül a részleg részvényét be kívánják vezetni a tőzsdére.
Az ötödik szervezeti csoport a beszerzés és alkatrészgyártás, a hatodik pedig a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Volkswagen Financial Services lesz.
Herbert Diess mindemellett elképzelhetőnek tartja a konszern fő profiljához szorosan nem tartozó és "kétes perspektívával rendelkező" tevékenységek, mint például a Ducati motorkerékpár-gyártó, vagy a Renk sebességváltó-gyártó kiszervezését.