Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volkswagen eladásai jelentősen, a Porsche-é kevésbé csökkentek
Majdnem negyedével csökkentek a Volkswagen AG autóeladásai az első negyedévben a konszern péntek bejelentése szerint. A Volkswagen AG január-márciusban az egy évvel korábbinál 23 százalékkal kevesebb, 2 millió autót értékesített. A csoporthoz tartozó Porsche eladásai a cég által vártnál kisebb mértékben csökkentek az első negyedévben.
Márciusban a járványvédelmi korlátozások miatt a Volkswagennél az eladások éves összevetésben 37,6 százalékkal estek vissza 623 ezerre. Nyugat-Európában 44,6 százalékkal, Kelet- és Közép-Európában 23,1 százalékkal, Észak-Amerikában 42 százalékkal, Kínában pedig 35 százalékkal csökkentek az eladások márciusban.
A VW működési eredménye mélyrepülésben
A jelentős értékesítés visszaesés ellenére az európai autógyártók szövetségének (ACEA) európai autóeladási statisztikái alapján a német gyártó piaci részesedése nőtt Európában, mivel eladásai a többi autógyártónál kisebb mértékben csökkentek. A Fiat Chrysler értékesítése márciusban 77 százalékkal, a PSA eladásai 68 százalékkal, a Renault eladásai 64 százalékkal estek. Az európai autópiaci forgalom 55 százalékkal csökkent márciusban.
Autópiaci szakértők várakozásai szerint az eladások áprilisi visszaesése még a márciusinál is nagyobb lehet, mivel a járványellenes intézkedések hatása igazán áprilisban érezteti majd hatását teljes terjedelmében világszerte.
A Volkswagen működési eredményének első negyedévi 81 százalékos csökkenését alapul véve, a járvány által okozott bizonytalan gazdálkodási környezetre hivatkozva visszavonta idei eredménytervét.
A Porsche-nál kisebb a baj
A Volkswagennel szemben a Porsche eladásai csak 5 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest, a március végéig tartó három hónapban 53 ezer 125 autót értékesített.
A cég korábban nagyobb, mintegy 10 százalékos eladáscsökkenésre számított a negyedévre.
Az idei első három hónapban a Porsche eladásai Európában 20 százalékkal nőttek, az Egyesült Államokban 17 százalékkal csökkentek, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, Afrikában és Latin-Amerikában együttesen 8 százalékkal mérséklődek. A Porsche legnagyobb piacán, Kínában az eladások 17 százalékkal csökkentek a negyedévben.
Az idei első negyedévben a Porsche legkelendőbb modellje a Cayenne volt, amelyből 17 ezer 417-et adtak el.