Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Toyota ügyfeleik tudta nélkül gyűjtött adatokat
A Toyota azt állítja, hogy bizonyos esetekben hozzájárulásra van szüksége az adatok megosztásához, de a Toyota irányelvei hihetetlenül homályosak azzal kapcsolatban, hogy mi számít valójában hozzájárulásnak.
A Choice fogyasztóvédelmi csoport szerint a Toyota új autóiba beépített intelligens technológiák személyes adatokat gyűjtenek, és azokat potenciálisan megosztják a biztosítótársaságokkal és más csoportokkal.
A Toyota ragaszkodott ahhoz, hogy „rendkívül komolyan" veszi a vásárlók adatvédelmét, de elismerte, hogy az adatkommunikációs modul (DCM) – amelyet „Connected Services" funkcióként ismerünk – csak kikapcsolható, de nem távolítható el az autókból, különben a járművezetők elveszíthetik a garanciát, és a Bluetooth, valamint a hangszórók sem működnek.
Mit állapítottak meg a vizsgálatok?
Egy vizsgálatot követően a Choice megállapította, hogy a Toyota „Connected Services" funkciója olyan információkat gyűjt, mint a jármű helyzete, vezetési adatok, üzemanyagszint, sőt telefonszámokat és e-mail-címeket is.
„Az autógyártók szerint ezek a technológiai funkciók növelik a járművezetők biztonságát, de az adatok feltörésének és megosztásának világában ez csak egy újabb módja annak, hogy a vállalatok értékes információkat gyűjtsenek, akár tetszik ez a fogyasztóknak, akár nem" – mondta Rafi Alam, a Choice vezető kampány- és politikai tanácsadója.
A Toyota reagált a vádakra
A Toyota Australia szóvivője szerint a vállalat „rendkívül komolyan veszi" az ügyfelek adatvédelmét.
„A szokásos eljárás az, hogy az ügyfeleket az adásvételi szerződés részeként tájékoztatjuk a csatlakoztatott szolgáltatások funkciójáról, amely tartalmazza a csatlakoztatott szolgáltatásokra vonatkozó információkat, és arra kérjük őket, hogy aláírással erősítsék meg, hogy tájékoztatták őket, és hozzájárulnak ezen szolgáltatások aktiválásához" – mondta a Toyota szóvivője.
„Az ügyfelek bármikor lemondhatnak ezekről a szolgáltatásokról bármely Toyota márkakereskedésben kapható űrlap segítségével. A lekapcsolás a DCM SIM-kártya letiltásával történik. Kérésre a Toyota márkakereskedők megkönnyítik a lekapcsolást" - fűzték hozzá.
A szóvivő elmondta, hogy bár a SIM-kártya lekapcsolása nem vonja maga után a garancia érvénytelenségét, az az ügyfél, aki úgy dönt, hogy a DCM fizikai eltávolítását harmadik féllel végezteti el, „ezt saját felelősségére teszi" – írja a The Guardian.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!