Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A tavaszi mélypont után nyáron már szárnyalt a Suzuki
Kedden délelőtt a Városligetben, a Millenium Házában tartott sajtótájékoztatót a Suzuki, ahol a vállalat ismertette a harmadik negyedéves adatait. Ezek alapján jól látszik, hogy a nyáron jelentősen nőtt a Suzuki által eladott autók száma, ha a növekedés hasonló mértékű marad, akkor idén is piacvezető lehet az országban a japán márka. A lassú évkezdetet a hibridekre való átállás okozta, majd a koronavírus-járvány mért nagy csapást a Suzuki eladásaira.
2020 első nyolc hónapjában, januártól augusztusig 78.649 új autót adtak el Magyarországon, ez 25,4 százalékos visszaesés a tavalyi adatokhoz képest. Az idei augusztusban összesen 10.924 új autót regisztráltak, ez 30,1 százalékos csökkenés a tavalyi 15.618-hoz képest, tehát a válságból való kilábalás még nem igazán érződik.
A Suzuki piaci részesedése augusztusban 13,44 százalékos volt, ez 1468 eladott új autót jelent, ami nagyon erős, közel 67 százalékos visszaesés 2019 augusztusához képest. Az egész évet tekintve 9,7 százalék a Suzuki piaci részesedése, ez mindössze 0,7 százalékkal marad el a Toyota részesedésétől, ami darabszámban nincs háromszáz autó sem, a Toyota ugyanis 7929, míg a Suzuki 7631 darab autót adott el 2020-ban.
A nyári növekedés alapján jó esély van arra, hogy az év végén a Suzuki ismét piacvezető legyen, hiszen a koronavírus-járvány mellett az év viszonylag gyenge kezdése annak is köszönhető, hogy ebben az évben már csak hibrideket gyártanak Esztergomban, így újonnan csak hibrid autókat forgalmaz a Magyar Suzuki Zrt., emiatt lassan indultak be az eladások. Mire érződött a javulás, jött a koronavírus, így a márciusi 1282 után áprilisban csak 399 autót tudott eladni a vállalat, míg januárban 324, februárban pedig 710 volt ez a szám.
A harmadik negyedévben már egyértelmű javulást, sőt, szárnyalást mutattak a Suzuki számai az év első feléhez képest. Ugyan a második hullám miatt némi visszaeséssel számolnak a Suzukinál, de úgy látják, hogy ez nem lesz olyan pánikszerű, mint tavasszal, így reálisnak mondható cél, hogy 2020-ban is piacvezető legyen a Suzuki. A bizonytalan járványügyi helyzet miatt viszont konkrét becslésekkel és számokkal egyelőre nem szolgált a vállalat az idei célokat illetően.
Elérhető hibrid mindenkinek
Annak érdekében, hogy a 2020-ban bevezetett új környezetvédelmi előírásoknak a Suzuki flottája maradéktalanul megfeleljen, az egész kínálatát hibridizálta, ezzel a Magyar Suzuki Zrt. lett Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója, amely minden modelljébe a megfelelő hibrid hajtást kínálja. A városi kisautók 12, míg a SUV-ok 48 Voltos hibrid hajtást kaptak, amelynek köszönhetően az autók csomagterének mérete nem csökkent és súlya sem nőtt számottevő mértékben, így az autók „fürgeségén” nem esett csorba.
A Suzuki legnépszerűbb modellje a Vitara, a második az SX4 S-Cross. Előbbi a 45, utóbbi pedig a 44 százalékát teszi ki a Suzuki idei eladásainak, a harmadik a Swift 7 százalékkal, míg az Ignis részesedése 3 százalék. Fontos megjegyezni, hogy 2016 óta utóbbi két modell már nem Esztergomban készül, így részben ezért, részben pedig a fogyasztói igének átalakulása miatt változott meg így a Suzuki modelljeinek népszerűsége.
A fogyasztói igények megváltozása jól látszik azon is, hogy 2020-ban a kisautók már csak a negyedik legnépszerűbb kategóriát jelentik a C-szegmens (alsóközépkategóriás személyautók), valamint a B-SUV-k és a C-SUV-k mögött.
Érdekesség, hogy ugyan a Suzuki inkább a privát értékesítéseiről ismert, mint a flottákról, ennek ellenére a húsz legnépszerűbb flottaautó között a harmadik helyen áll a Vitara (a Škoda Octavia és a Fiat 500 mögött), részben a Duna-Ipoly Nemzeti Park és a Magyar Országos Horgászszövetség beszerzéseinek köszönhetően.
A motorkerékpárok eladásainak éves visszaesése nem lesz drasztikus
A sajtótájékoztatón kiderült az is, hogy a Suzuki 381 motorkerékpárt adott el eddig idén Magyarországon, becsléseik szerint az ötszázas darabszám az egész évre nézve elérhetőnek tűnik, ami nem olyan komoly visszaesés a tavalyi 575 motorhoz képest volt. Magyarországon a motorpiacon 12 százalék a Suzuki részesedése.
Exportra 856 motort gyártottak eddig 2020-ban Esztergomban, az év végére ezer és 1100 között lehet az exportra gyártott motorkerékpárok száma, ez sem komoly visszaesés 2019-hez képest.