Gyártók A Subaru leállítaná a Toyota Camry-k gyártását Indianában

A Subaru leállítaná a Toyota Camry-k gyártását Indianában

Panker Gergő | 2013.11.22 08:40

A Subaru leállítaná a Toyota Camry-k gyártását Indianában

Az ötödik egymást követő évben is amerikai rekordeladásokra készülő Subaru a hírek szerint 2017-ben leállítja a Toyota Camry szedánok gyártását Indianában található összeszerelő üzemében.

A Subaru of Indiana Automotive (SIA), amely a Camry mellett Subaru modelleket is gyárt, nem újítja meg a Toyota Motor Corporationnel kötött ötéves szerződést, írja honlapján a Louisville Journal & Courier Tom Easterday-t, a SIA vezérigazgatóját idézve.

A gyárhoz közeli Lafayette régió helyi televízióadója is hasonló értesülésekről számolt be. Az adó szintén Easterday-t idézte: a Toyota termelési terveit érintő változásokra alapozva úgy döntöttek, nem újítják meg a díjnyertes Camry gyártásáról szóló termelési szerződést – hangzott el csatornán. Brian Lyons, a Toyota szóvívője nem kommentálta az elhangzottakat.

A Toyota Camry gyártásáról szóló szerződés hamarosan lejár

Az autógyártónak újra kell gondolnia az Észak-Amerikában zajló gyártást, hogy helyet találjon a megszűnő Camry gyártósornak. Masashi Uemura, a Fuji szóvívője szerint még semmilyen döntést nem hoztak, és a vállalatnak semmi hivatalos bejelentenivalója nincs. A Subaru idén korábban arról nyilatkozott, hogy 2016 végére megnövelné a gyár kapacitását a jelenlegi 170 ezerről 300 ezer Subaru gépjárműre. A vállalatnak továbbá évi 100 ezer Toyota Camry gyártására van kapacitása.

A Subaru korábban arról is nyilatkozott, hogy az Imprezát is itt, az egyetlen észak-amerikai gyártóbázisán szerelné össze. Easterday elmondta, hogy az Impreza gyártásának áthelyezése nem eredményezne létszámcsökkentést.

Kiemelte: a Camry gyártásáról szóló szerződés 2016-ban lejár. – Ám ennek eredményeképpen nem csökkentjük a létszámot a SIA gyárban – nyilatkozta Easterday a Journal & Couriernek. – Értesültünk róla, hogy a Subarunak több terve is van a jövőre nézve a gyárunkkal kapcsolatban, amelyek várhatóan 2018-ig bezárólag több száz munkahelyet teremtenek majd – tette hozzá.

Yasuyuki Yoshinaga, a Fuji Heavy elnöke a múlt héten elmondta, hogy a Subaru tervezi egy új hétszemélyes jármű bevezetését a jelenleg a SIA-nál gyártott Tribeca utódjaként. Hozzátette: a járművet még legalább két évig nem mutatják be. Arról nem nyilatkozott, hogy hol kerülne sor az új modell gyártására.

A Subarunak nagy szüksége van további kapacitásra, mivel 2016-ra 500 ezer autót szeretne értékesíteni csak az Egyesült Államok piacán. Ez jelentős növekedés az idénre várt 420 ezer járműhöz képest. A Camry gyártásának megszüntetésének köszönhetően összesen évi 400 ezer Subaru gyártásának elegendő kapacitás válna elérhetővé.

Rekord Subaru eladások az Egyesült Államokban

A Subaru jó úton halad, hogy az egymást követő ötödik évben is rekord eladásokat regisztráljon az Egyesült Államokban. Októberben a Subaru USA eladásai 28 százalékkal 347 890-re nőttek úgy, hogy az amerikai piac csupán 8 százalékot nőtt a múlt hónapban. Ezzel a Subaru márka megelőzte a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a Chrysler eladásait is.

Az Indianában található gyár 2007 áprilisában kezdte meg a Toyota Camry gyártását egy külön gyártósoron, miután a Toyota 2005-ben 8,7 százalékos részesedést szerzett a Fuji Heavy vállalatban. A Toyota részesedése azóta 16,5 százalékra nőtt, ezzel a Toyota a Subaru anyacégének legnagyobb részvényesévé vált.

A gyártóbázis eredetileg a Fuji Heavy és az Isuzu Motors közös vállalkozásaként indult Subaru Isuzu Automotive néven. Az egyik szerelősoron Subaru autókat, míg a másikon Isuzu teherautókat gyártottak. Az alacsony eladások hatására azonban az Isuzu kiszállt a vállalkozásból. Ekkor lépett a képbe a Toyota, hogy kiaknázva a fel nem használt kapacitást kielégítse a Camry iránti növekvő keresletet.

Kiemelt Partnereink