Gyártók A stagnálás már jó eredmény lehet idén

A stagnálás már jó eredmény lehet idén

Beck András | 2020.01.15 11:44

A stagnálás már jó eredmény lehet idén

A szűkülő modellkínálat miatt került hátrébb a 2019-es hazai eladási statisztikákban az Opel. Idén viszont számos újdonsággal lépnek a piacra, többek között jön a Grandland X Hybrid4 és a Corsa-e is.

Hirdetés

Két évvel azután, hogy a PSA Csoport megvásárolta az Opelt az amerikai General Motorstól, radikális változások történtek a német márka portfóliójában. "Kezdettől fogva világos volt, hogy a GM-eredetű modellek idővel kikopnak a választékból és átadják a helyüket a PSA platformon készülő újdonságoknak, és ebben a folyamatban a tavalyi év már komoly változásokat hozott" – közölte az Opel. Az év második felében elköszönt a Mokka, a – magyar szempontból különösen fontos – Astra szedán, és nincs már a kínálatban az eredeti Zafira, ahogy az Adam és a Cascada sem. Ugyanakkor tavaly – igaz csak az év végén – elindult az igazi változás az új Corsa megjelenésével.

Szinten tartás

„A tavalyi évben komoly sikerként könyveljük el, hogy szinten tudtuk tartani eladásainkat, bár így nem tudtunk a piaccal együtt növekedni, ami érződik a piaci részesedésünkben is” – mondta Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „Az elköszönő ötödik generációs Corsa szegmensében második lett és a két Astra együttesen ugyanígy szerepelt a kategóriájában, de a szedánból már csaknem ezer darabbal kevesebb jutott a piacra, mint egy évvel korábban, és a sikeres Mokkából is hiányzott több száz. Ha csak ebből a két kifutó modellből lett volna elég, az plusz 1300 Opel eladást jelentett volna, ami az eladási rangsorban a harmadik helyre lett volna elég. A modellpaletta változása ugyanakkor korszerűbb, kisebb károsanyag-kibocsátású Opelek megjelenését hozta és hozza az idei évben is, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a januártól életbe lépett szigorú európai környezetvédelmi szabályozásnak a márka meg tudjon felelni” – fűzte hozzá Bakai Gergely. Hozzátette, hogy 2020-ban a stagnálás már jó eredmény lehet, hogy ugyanis nehéz megjósolni, hogy mit hoz a hazai újautó-piacon a környezetvédelmi szabályozás szigorítása. "Egyelőre a tavalyi számokat akarjuk elérni" – fűzte hozzá.

Nagycsaládosok is kacsintgathatnak az Opel Zafira felé

Nagycsaládosok is kacsintgathatnak az Opel Zafira felé

Újdonságok

2020 az elektrifikáció, az emissziócsökkentés és opeles újdonságok jegyében indul. A Magyarországon is még az első negyedévben bemutatkozó újdonság a Grandland X Hybrid4, azaz az elektromos négykerék-hajtást is tudó plug-in-hibrid változat. Az első negyedév végén megjelenik itthon az Corsa-e, a teljesen elektromos hajtású kisautó, és a többi idei újdonság is – egy kivétellel – az elektromos hajtásról (is) szól. A sokat emlegetett Mokka utód teljesen elektromos és hagyományos meghajtással jelentkezik az év vége felé. Ugyancsak „e” változatban is piacra kerül a Vivaro illetve a Zafira Life. A Brüsszeli nemzetközi autószalonon a múlt héten volt a világpremierje az Opel új zászlóshajójának, a megújuló Insigniának – mindjárt 230 lóerős, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással és 9 fokozatú automata váltóval. A megújult Insignia az év közepére várható.

1,2 PureTech

A változásokból az Opel szentgotthárdi gyára sem maradt ki, ahol közel egyéves előkészület után január 9-én megkezdődött a PSA csoport PureTech háromhengeres turbó benzinmotorjának a sorozatgyártása. A kezdeti kapacitás évi 350 ezer darab. Az új szentgotthárdi projekt beindítása összhangban van a növekvő piaci igényekkel, amelyek jelentős részben abból erednek, hogy az új Opel/Vauxhall modellek PSA-platformokra és technológiákra épülnek. A rendkívül hatékony, négyszeres „Év Motorja” győztes motorcsalád is hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez, az előző generációhoz képest a PureTech benzinmotorok fogyasztása 4 százalékkal kevesebb. Az Opel Szentgotthárd üzemét - amely több, mint 27 éves múltra tekint vissza – 38 millió eurós beruházással alakították át az új motorok gyártásához. Az átalakítást túlnyomórészt a gyár saját embereivel és erőforrásaival oldották meg, ráadásul úgy, hogy közben ott készültek a korábbi motorvariánsok is.

Nyitókép: Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója (Forrás: Opel)

Kiemelt Partnereink