Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mercedes is rugalmas gyártásban gondolkodik
A Mercedes-Benz igyekszik áttérni az úgynevezett "agilis", azaz rugalmas gyártásrendszerre motor-összeszerelő üzemeiben – mondta Andreas Renschler gyártásért és beszerzésért felelős igazgató.
– Bár dízel és benzines motorjaink négy- és hathengeres variánsait eddig külön gyártósorokon szereltük össze, a következő motorgeneráció mind a négy változatát ugyanazon a soron fogjuk gyártani – hangsúlyozta Andreas Renschler az Automobilwoche Kongresszuson.
Az új gyártási filozófia kulcsfontosságú eleme a kapacitás-vezérelt bővítés. – A gyártáskapacitás változattól függetlenül növelhető különböző kiegészítő modulok beszerelésével – mondta a gyártási igazgató. – Ez segít lecsökkenteni a beruházás mértékét – tette hozzá.
– Jelenleg egy előkészítő rendszer kiépítésén dolgozunk a flexibilis gyártórendszerünkhöz az új kínai motorgyárunkban: egy egyfajta nagyléptékű pilot projekten – tájékoztatott Renschler. A Kínában nemrég átadott 400 millió eurós gyártóegység az első bázis Németországon kívül, amely Mercedes-Benz személyautókhoz gyárt erőforrásokat.
A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes 2020-ig szeretné visszanyerni a világ legnépszerűbb prémium márkája címet. 2005-ben a BMW vette át az első helyet, majd 2011-ben a Mercedes visszacsúszott az Audi mögé a harmadik helyre. Renschler hangsúlyozta, hogy annak érdekében, hogy a Mercedes visszanyerje a vezető pozíciót, a prémium gyártó megváltoztatja a teljes gyártási filozófiáját.
– A jó termékek nem elegendőek a sikerhez – mondta, majd hozzátette: a kulcs a komplexitás és a költségek megfelelő egyensúlya. A szakember szerint több nehézség is áll még előttük: az autógyártóknak jelentős gyártókapacitást kell kiépíteniük a különböző régiókban, és meg kell erősíteniük a helyi jelenlétüket, hogy ki tudják elégíteni a tengerentúli keresletet. Ugyanakkor ebben a piaci ingadozások folyamatos kihívást jelentenek.
A piac ráadásul egyre sokszínűbb, így sokkal nehezebb lesz az eladások részletes tervezése. – A nem rugalmas gyártás egyre inkább hasonlítani fog az orosz ruletthez, különösen a prémium szegmensben, ahol a gyártási volumen alacsonyabb, ám többféle modellel és variánssal van dolgunk – mondta Renschler.
A Mercedes gyártási és beszerzési igazgatója tehát szeretné megváltoztatni a gyártó termelési filozófiáját. Ugyanakkor a stuttgarti autógyártó jelenleg is növeli kapacitásait a növekvő piacokon, és az elvárt magas minőség érdekében a külföldi gyártást a már meglévő hagyományos németországi gyáraival támogatja.
europe.autonews.com