Gyártók A koronavírus Kína autóipari fellegvárát támadja

A koronavírus Kína autóipari fellegvárát támadja

autopro.hu/K.Á. | 2020.01.27 16:13

A koronavírus Kína autóipari fellegvárát támadja

Fotó: Pixabay

Bejelentette a Honda Motor, hogy elkezdi alkalmazottai kivonását Vuhanból, a koronavírus epicentrumaként számon tartott tizenegy milliós lakosú közép-kínai városból. A hétvégén Franciaország is kihirdette, hogy kedden vagy szerdán közvetlen légi úton hazaszállítja állampolgárait.

A Dongfeng kínai nagyvállalattal joint venture-t működtető PSA Csoport saját hatáskörben intézkedik az emberek kimenekítéséről. A főleg gyerekeket és időseket megfertőző koronavírussal sújtott kínai városban található még a Valeo gyára és kutatás-fejlesztési központja, illetve a Faurecia és a Siemens egy üzeme is.

Az egyik legnagyobb ipari központ esett el

A marklines.com térképén jól látszik, hogy a városban nyüzsög a sok autógyár, a Honda és a PSA gyártóbázisán kívül itt van a Nissan, a General Motors, a Geely és a Renault egy-egy gyára is, ezeken felül pedig az egyéb, kínai állami nagyvállalatok (pl. a JAC, a SAIC) üzemeiről.

Vuhan Kína egyik legnagyobb ipari központja, a Dongfeng állami autóipari nagyvállalat székhelyén kívül az IBM, a HBSC, az Ericcson, a Walmart és több nagy multinacionális élelmiszeripari óriásnak is van itt tevékenysége.

A General Motors 11 kínai városra vonatkozóan megtiltotta az üzleti utakat alkalmazottainak, ugyanakkor egy szóvivőjük kijelentette, hogy a vészhelyzet egyelőre nem befolyásolja a termelést.

Szigorú ellenőrzéseken megy át, aki Vuhanba tart

A járvány miatt a városból a ki-, valamint bejutás szigorúan ellenőrzött, a közutakon kiemelik a sorból a lázas tüneteket mutató utazókat. A kínai hatóságok légi úton is megtiltották a beutazást. Az egészségügyi vészhelyzet nemcsak a nagyvárosban, hanem Hupej tartomány 30 millió lakosára is kiterjed. A helyzet komolyságát mutatja, hogy a kínai miniszterelnök hétfőn Vuhanba utazott tájékozódás végett.

Az Automotive Newsnak nyilatkozó szakértő szerint a kínai beszállítói vonalakkal bíró vállalatok már amúgy is aggódva figyelik az ország gazdasági lanyhulását, ebben a szituációban még rosszabb fénytörése van az egyelőre megjósolhatatlan következményekkel járó járványnak. Ugyanakkor a kínai holdújévhez kapcsolódó ünnepek után csak február elején indulna újra az élet az országban, így csak jövő héten tisztázódik, milyen negatív hatásokkal jár a helyzet.

Nyitókép: Pixabay

Kiemelt Partnereink