Gyártók A Kia EV8 lesz a Stinger elektromos utódja

A Kia EV8 lesz a Stinger elektromos utódja

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.14 09:17

A Kia EV8 lesz a Stinger elektromos utódja

Fotó: Kia

A Kia a Stinger tisztán elektromos hajtású utódján dolgozik, amely 2026-ban kerülhet gyártásba Kia EV8 néven. Az elektromos szedán kezdeti műszaki adatairól máris találgatások vannak – az EV8 már nem a Hyundaitól és a Kiától megszokott E-GMP-re épül majd.

A Korean Car Blog információi szerint a szedán lesz az első Kia modell, amely a Hyundai Csoport új eM elektromos platformjára épül. Egy korábbi beszámoló szerint az eM először a Genesis GV90 modellel mutatkozik be 2025-ben.

Az EV8 a „GT1" kódnéven fejlesztett Stinger utódja akár 450 kilowattos teljesítményt is kínálhat majd, és 113,2 kilowattóra kapacitású akkumulátort használ majd. Ez 700-800 kilométeres hatótávolságot eredményezne. A 450 kilowattos teljesítmény 200 kilowattból áll majd az első tengelyen és 250 kilowattból a hátsó tengelyen. A gyártás a tervek szerint 2026-ban indul a Kia hwaseongi üzemében.

A 450 kilowattos modell várhatóan a csúcsváltozat lehet. Terveznek 160 kilowattos hátsókerék-hajtású (mint a jelenlegi E-GMP modellekben) és 320 kilowattos összkerékhajtású változatokat is. Azt nem tudni, hogy ezeket a változatokat kisebb akkumulátorral is kínálják-e majd. A 113,2 kilowattórás akkumulátor lenne a legnagyobb akkumulátor a Kia modelljében – eddig a Kia EV9 99,8 kilowattórás akkumulátora a maximális.

Változások jönnek más téren is

Ami magát a platformot illeti, az eM a Hyundai csoport két második generációs elektromos platformjának egyike. Amikor a Hyundai tavaly nyáron bemutatta platformstratégiáját, bejelentették, hogy a jelenlegi Electric-Global Modular Platformot (E-GMP) az évtized közepe felé az Integrated Modular Architecture (IMA) váltja fel. Ez egy olyan architektúra, amely nem csak az alvázat, hanem a motorokat és az akkumulátorrendszert is szabványosítja a cellák közötti, modulokból álló technológiával. Ez jelentősen növeli a méretgazdaságosságot és csökkenti a komplexitást (és ezáltal a fejlesztési költségeket).

Az EV8 elődje, a Stinger egy 4,83 méter hosszú szedán volt, amellyel a Kia 2017-ben lépett be a felső középkategóriába. A részben 272 kilowattos V6-os benzinmotorral is hajtott modell annak idején hozzájárult a márka magasabbra pozicionálásához - ez volt az első Kia, amelyet motortól függően 60.000 euró feletti áron kínáltak – írja az Electrive.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink