Gyártók A Jeep nem szándékozik nyitni a kisebb autók felé

A Jeep nem szándékozik nyitni a kisebb autók felé

autopro.hu/D.Á. | 2024.03.28 04:21

A Jeep nem szándékozik nyitni a kisebb autók felé

Jeep Avenger e-hybrid | Fotó: Stellantis Media Website

A Jeep nem érzi veszélyben pozícióját csak SUV-kat gyártó márkaként az európai tevékenységek vezetője szerint, hiába keresik meg őket gyakran a kisebb autók gyártásának igényével. Az Avenger e-hybrid modell bemutatóján a Jeep Europe vezetője, Eric Laforge elmondta, az „izolált politika” nem diktálhatja az iramot a piacon.

Hirdetés

Radikálisan mást gondoló gyártók

Laforge feltette a költői kérdést, hogy jobb-e egy Avenger e-hybrid Párizs belvárosában, mint egy E-szegmensbeli szedán, ami még mindig szennyezi a környezetet. Szerinte az SUV-k fényes jövő előtt állnak a vevői igényekből adódóan. Az emberek Laforge elmondása alapján egy biztonságosabb autóban szeretnének ülni, magasabban, és ezt az SUV-k nyújtják meg nekik. Nem látja, miért változna meg hirtelen a piac és az igények akár attól, hogy hirtelen betiltják a nagy SUV-kat. Laforge annyira magabiztos, hogy szerinte, ha egy politikus ki akarná tiltani Párizsból a nagy SUV-kat, és kiírnának az ügyben egy népszavazást, a népesség három százaléka se venne rajta részt.

Laforge azután tette kijelentéseit, hogy a Renault Csoport vezérigazgatója, Luca de Meo megírta Európának címzett levelét, amelyben körvonalazta, hogyan kellene fejleszteni az európai autóipart a következő 10 évben. A „Letter to Europe”-ban de Meo kiemelte, hogy a kis autók tömeges fejlesztése kulcsfontosságú, ehhez a japán „kei car”-okból, vagyis jellegzetes apró autókból merített inspirációt.

„Kötelező” elektromosság

Az SUV-k mellett Laforge beszélt a Jeep elektromos fordulatáról is. Elmondta, a márka modellterveit nem befolyásolták jelentősen a folyamatosan változó szabályozások, amilyen például az Egyesült Királyság döntése volt a belső égésű motorok betiltásának kitolásáról 2030-ról 2035-re. A Jeep először tisztán elektromosként dobta piacra az Avengert az Egyesült Királyságban, de később meggondolta magát és elérhető lett az e-hybrid és egy benzinmotoros verzió is kézi váltóval.

Laforge szerint egy olyan helyzetben hozták meg a döntést, amikor több új modell érkezésére vártak, valamint azért döntöttek így, mert az e-hybrid fedi le legjobban a brit vásárlók igényeit. Egy gyártónak régióról régióra az adott hely vevői igényeihez leginkább megfelelő termékkel kell előállni, és a Jeep pont ezért erősít rá az elektrifikációra – Laforge elmondta, mára már „kötelező” lett elektromos autót gyártani, anélkül esélye sincs egy autómárkának – áll az Autocar cikkében.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink