Gyártók A férfiakra jobban hat a szép autó, mint a síró csecsemő

A férfiakra jobban hat a szép autó, mint a síró csecsemő

autopro.hu | 2013.11.28 15:21

A férfiakra jobban hat a szép autó, mint a síró csecsemő

A címben szereplő megállapítások születtek a Volvo hiánypótló, tudományos kutatásában.

A tudományos kísérlet arra világított rá, hogy az autók formája képes egy sor olyan erőteljes érzelmet ébreszteni, amely megfeleltethető a legalapvetőbb emberi érzéseknek. A tudományos kísérletet a Volvo a Myndplay intézettel együttműködve végezte el, melynek során a tesztalanyoknál azt vizsgálták, hogy milyen érzelmi reakciókkal reagál az agy az autó formája, és milyen érzéseket kelt a formatervezés esztétikuma. Az EEG nevű módszer a hajas fejbőr mentén elektromosan rögzíti és méri az agy neuronjainak ionikus áramlásban beálló feszültség-ingadozást. A kísérlet azt bizonyította, hogy az emberek érzelmileg reagálnak az autó formájára, sőt – különösen a férfiak – mintha szinte genetikailag programozva lennének arra, hogy kedveljék a szép vonalakat kínáló letisztult formatervezést.

A kísérlet résztvevőit arra kérték, hogy értékeljenek egy képsorozatot, miközben mérték az agyhullám aktivitást a homloklebenyi kéregben. A képsorozatban a Concept Coupé mellett szerepeltek csúnya vagy divatjamúlt formájúnak tartott autók fotói, nevető és síró csecsemők, illetve szépnek tartott nők és férfiak képei.

  • A férfiaknál a szép formatervezésű autók képe erősebb érzelmeket váltott ki, mint a síró csecsemő látványa.
  • A síró csecsemő képe a nőknél csaknem kétszer erőteljesebb érzelmeket váltott ki, mint a férfiaknál.
  • A férfiak 74 százaléka azt nyilatkozta, hogy a jó formatervezés pozitív érzéseket vált ki belőlük.
    A nők csupán 33 százalékaa adott magasabb pontszámot a formatervezett autókra, mint a vonzó férfi képére.
  • A férfiak 60 százaléka azt állította, hogy egy szép autó vezetése az önbizalom és a magabiztosság érzését kelti bennük.

– A formatervezés értékelésében az értelem és az érzelmek kombinálódnak. Olyan közvetlenül összefonódnak, hogy lehetetlen különbséget tenni közöttük. Az esztétikai élmény az érzéki élvezet, az intellektuális értelmezés és az érzelmi érintettség egységéből áll össze és jön létre – állapította meg David Lewis, az idegtudomány fogyasztást és a kommunikációt vizsgáló ágazat vezető brit szakértője.

Egy párhuzamosan elvégzett felmérés azt derítette ki, hogy a férfiak 43 százaléka számára az autó külső formája és vonalvezetése – a belső kialakítást és felszereltséget, a kerekeket és a motort is megelőzve – a legvonzóbb jellegzetesség. A férfiak számára az autó eleje a leginkább figyelemre méltó, velük ellentétben a nők az autó hátulját tartják a legtöbbre.

Kiemelt Partnereink