Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Daimler többségi részesedést szerzett az Uber francia riválisában
A német gyártó és a Chauffeur Prive közti megállapodás a legújabb példája annak, ahogy a hagyományos autóipari vállalatok megpróbálnak a technológiai vezető startupokkal megegyezni.
- Ezzel a lépéssel a Daimler Mobilitási Szolgáltatások részlege 15 európai ország piacán jelenhet meg, tovább erősítve pozícióját. A vállalat célja, hogy Európában vezetővé váljon a mobilitási szolgáltatások nyújtásában, tudatta a konszern.
A Chauffeur Prive-t 2011-ben alapították. A vállalatnak több mint 1,5 millió ügyfele és 18 ezer sofőrje van. A szolgáltatás különösen Párizsban igen népszerű.
A hagyományos autógyártók jelenleg azt vizsgálják, hogyan tudnak a legjobban együtt dolgozni az új technológiákkal – az elektromos járművektől kezdve, az autonóm vezetésig – melyek nagy befektetéseket igényelnek. Ez ügyben újabban riválisaik közé tartoznak a techcégek, mint a Google, vagy épp a viszonylag fiatal versenytársak, mint a Tesla.
A Daimlernek nem ez az első ilyen lépése, ugyanis korábban már betört az autómegosztó mobil applikációk egyre növekvő piacára. Júniusban a dubai központú Careem autómegosztó vállalat közölte, új piacokra fogja kiterjeszteni szolgáltatását, miután 150 millió dollárt kapott befektetőitől. A vállalatot többek között a Daimler is pénzelte.
A mostani tranzakció anyagi részleteire vonatkozó információkat egyik vállalat sem közölt.