Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A beszállítók nagyobb bajokkal küzdenek, mint a gyártók
A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.
„Véleményem szerint a Volkswagen azok között a cégek között lesz, amelyek jobb helyzetben lesznek a válság után, mint előtte voltak, nem utolsó sorban azért, mert konkurenseik többsége még nagyobb problémákkal küzd” - fogalmazott a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.
„A Volkswagen miatt így a koronavírus-válság által okozott problémák ellenére sem igazán aggódom” - mondta. „Először is azért, mert a Volkswagen összességében nagyon szilárd gazdálkodási alapokon áll. Másodsorban azért, mert a konszern széles nemzetközi bázisra támaszkodik és az egyik kontinensen elszenvedett forgalomcsökkenést - legalábbis részben - ki tudja egyenlíteni egy másik kontinensen elért jobb eredménnyel. Ahogy ezt Európa és Kína példája is mutatja. Harmadsorban pedig azért, mert egy kiváló növekedési perspektívával bíró vállalatról van szó.”
A beszállítóknak is odavág az alacsony kereslet
Hangsúlyozta azonban, hogy aggódik viszont a kis és középméretű autóipari beszállító vállalatok sorsáért. „Az autóipari beszállítók többségét az alternatív hajtástechnológiákra való egyébként is problémákkal terhes átállás kellős közepén érte a koronavírus-válság” - mondta. A továbbra is „rémesen alacsony” kereslet elsősorban a beszállítókat érinti hátrányosan. „Attól tartok, hogy az ősz folyamán már kellemetlen hírek tömkelegével kell majd szembesülnünk ezen a téren.”
Stephan Weil szerint a kereslet fellendülésének kellene valamilyen módon lökést adni. „Minden bizonnyal létezik az ártámogatásnál jobb módszer is” - mondta. A koronavírus-válságnak egyszer vége lesz, és hogy a legfontosabb német ipari ágazat a válság után is olyan erős lesz-e, mint előtte volt, az az elkövetkező hónapokban dőlhet el. „Mindenki számára világos kell hogy legyen, hogy itt több ezer munkahelyről és egy fontos ipari struktúra fennmaradásáról van szó” - hangsúlyozta.
Nem csak az elektromos autókra kell támogatás
A nagy német autógyártók és a nekik otthont adó három tartomány, Baden-Württemberg, Bajorország és Alsó-Szászország egyaránt azon van, hogy a konjunktúra fellendítése érdekében a belsőégésű motoros autók is kapjanak vásárlási támogatást. Ezt a megoldást azonban nem támogatja a kormánypolitika.
„Számomra a legfontosabb a hozzáadott érték-termelés megőrzése Németországban az autóipartól az acéliparig és a vegyiparig terjedő teljes vertikumban” - hangsúlyozta Weil. „Ennek érdekében az lenne a feladatunk, hogy a lehető legváltozatosabb módokon a lehető legtöbb vállalatnak aktív állami támogatási politikával növekedési perspektívát adjunk” - fejtette ki. A részmunkaidős foglalkoztatás támogatásának a 24 hónapra való kiterjesztése mellett ehhez hozzátartozna még az adócsökkentés is, mivel „a vállalatok jó részének a 2017/2018-as pénzügyi év volt az utolsó nyereséges éve, ezért az adótartozás elengedése nagy segítség lenne számukra” - mondta Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja a dpa hírügynökségnek adott interjúban.