Gyártók A Bentley veszélyesnek tartja az önvezető autókat

A Bentley veszélyesnek tartja az önvezető autókat

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.03 11:17

A Bentley veszélyesnek tartja az önvezető autókat

Fotó: Bentley

A Mercedes és a BMW előrelépést tett az autóipari technológia területén, és harmadik szintű autonóm rendszereket kínál ügyfeleinek. A Bentley azonban nem kínál saját rendszert, mivel szerinte a technológia visszalépést jelent a biztonság szempontjából.

A brit autógyártó hamarosan távozó vezérigazgatója, Adrian Hallmark nemrég „veszélyesnek" nevezte a harmadik szintű autonóm rendszereket. Míg a második szintű rendszerek átveszik a vezetés közbeni irányítás egy részét (kormányzás és sebességszabályozás), a vezetőnek ettől még folyamatosan az útra kell koncentrálnia. A harmadik szintű rendszerek lehetővé teszik, hogy a járművezetők eltereljék figyelmüket az útról, így például könyvet olvashatnak a volán mögött. A rendszerek azonban megkövetelik, hogy a járművezetők bármikor készen álljanak átvenni a jármű irányítását, ami problémát jelenthet.

„Az általunk elvégzett tesztelemzések alapján úgy gondoljuk, hogy a harmadik szint veszélyes, mert túlságosan a figyelem visszanyerésére és a vezető beavatkozására támaszkodik" – mondta Hallmark. Ennek eredményeképpen a Bentley a második szintű rendszerek továbbgondolt verziójára fog összepontosítani egyelőre.

Meghatározatlan kifejezések, meghatározatlan felelősség

Bár Hallmark a harmadik szintű autonóm technológiát az autonóm fejlesztés „legkockázatosabb szakaszának" nevezi, ez a kockázat nem feltétlenül kizárólag a közlekedőket terheli. A Mercedes, amely az Egyesült Államokban harmadik szintű autonóm technológiát kínál, azt mondta, hogy vállalja a jogi felelősséget a termék működése közben bekövetkező balesetekért. A felelősséget eddig különösen nehéz volt a második szintű rendszereket kínáló autógyártók nyakába varrni. A technológiáról szóló legutóbbi jelentések pedig hiányosnak találták azt.

Azonban csak azért, mert Hallmark úgy véli, hogy a harmadik szintű rendszerek veszélyesebbek, mint a második szintűek, nem jelenti azt, hogy szerinte a fejlődésnek meg kellene állnia. Azt állítja, hogy „a negyedik szint sokkal biztonságosabb". Az ilyen rendszerekkel felszerelt járművek bizonyos területeken (például osztott autópályán) nem igényelnek beavatkozást a vezetőtől, de megtartják a kormányt és más, emberközpontú kezelőszerveket.

Az autógyártóknak azonban még nem sikerült ilyen rendszert kínálniuk a fogyasztóknak. Ez részben azért van, mert nincs szabályozás, amely ezeket felügyelné, ellentétben a harmadik szintű autonómiával, amelyre már van ENSZ-szabályozás – írja a Carscoops.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink