Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Véget ér a házon belüli versenyfutás a VW-nél
Egységben az erő: jó ideig biztosan nem lesz több rivalizálás, helyette az Audi és a Porsche együttműködik az újabb platformok és egyéb alkatrészek fejlesztésében – mindezzel egy stratégiai korszak zárul le.
Újabb helyet talált a Volkswagen-konszern menedzsmentje, ahol lehet még húzni egyet a nadrágszíjon: a cégcsoport Matthias Müller aktív közreműködésével ezúttal az egyes márkák viszonyát reformálja meg. A paktum szerint, melynek része az autonóm, illetve az elektromos járművek, valamint a digitális szolgáltatások fejlesztésének fokozása, együttműködés indul az Audi és a Porsche között.
Az ingolstadti és a stuttgarti márkák között eddig ennek épp az ellenkezője volt, az anyavállalat ugyanis az egymással szemben (is) vívott fejlesztési versenyt látta a legoptimálisabb stratégiának. Az eddigi házon belüli intenzív K+F munka persze a kooperációhoz képest jóval nagyobb forrást emésztett fel, hiszen sok esetben párhuzamos fejlesztésekről volt szó.
Az Automotive News szerint mostantól közösen készülnek majd az új platformok és egyéb alapvető alkatrészek. Az együttműködésre való átállás részletei természetesen pontosan kidolgozottak, a projektek élén például mindkét márka képviselői megtalálhatók lesznek, ezen felül pedig egy új csapat is alakul, mely egészen 2025-ig igyekszik majd megtervezni a feladatokat.
Nem kizárt, hogy a mostani változtatás a konszern egyéb márkáira is kisebb kihatással lesz, hiszen a Bentley MSB platformját a Porsche szállítja, annak ellenére, hogy az Audi is fejleszt hasonló alapot. Arra is van esély, hogy az Audi és a Porsche között minimális mértékben már-már összeolvadásra utaló jelek jelentkeznek, hiszen két-két létező erőforrás (legyen szó benzinmotorról vagy elektromos autóhoz való akkumulátorról) közül hosszú távon valószínűleg csak egy maradhat a listán.