Szolgáltatók Egy év alatt 80 ezer új SX4 gyártását tervezi a Suzuki

Egy év alatt 80 ezer új SX4 gyártását tervezi a Suzuki

Gulyás Géza | 2013.05.24 16:12

Egy év alatt 80 ezer új SX4 gyártását tervezi a Suzuki

Öt éve nem nyílt Magyarországon Suzuki márkakereskedés. A sorozat pénteken délután Tatabányán megszakadt: az új szalon neve Suzuki Száraz.

Hirdetés

Az ünnepségen részt vett Hisashi Takeuchi, az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójaja, Teruo Katakawa belföldi kereskedelmi divízióvezető és Tóth Péter kereskedelmi igazgató is. Száraz János, a szalon vezetője egy japán szerencsemacskát kapott Hisashi-szantól.

Ünnepi tortavágás (fotók: Fekete József)


– Balkezes a macska, ez azt jelenti, hogy behívja a vendégeket – magyarázta Takeuchi-szan, és sok sikert kívánt a márkakereskedésnek. Mérföldkő ez a Suzuki magyarországi történetében, hiszen 2008 óta ez az első új szalon.

A megnyitó keretében egy kulcsot is átadott a vezérigazgató az első vásárlónak, Krajcsirovics Gézánénak, majd felvágta a szalontulajdonossal az ünnepi tortát. Ezután kollégáival rögtönzött sajtótájékoztatón válaszoltak kérdéseinkre.

Már el is adták az első Suzukit

– Az új modell, az SX4 szeptemberben induló sorozatgyártása előtti tesztfázis lezárult – tájékoztatott Hisashi Takeuchi. – A nyári hónapokban már csak a finomhangolások vannak hátra. Az első egyéves periódusban, tehát 2014 szeptemberéig 80 ezer új SX4 gyártását tervezzük. A kezdeti szakaszban az európai országok a célállomások. A későbbiekben szeretnénk, ha megismernék és vásárolnák a modellt a Közel-Keleten, Afrikában, az ázsiai piacon, Óceániában és Dél-Amerikában is. Már most komoly az érdeklődés a márkakerskedők részéről, jelenleg a tréning folyik, vagyis annak az alapos megismertetése, hogy melyek az erősségei az új modellnek.

Tóth Péter kereskedelmi igazgatótól megtudtuk, hogy várakozáson felüli volt számukra az évkezdet, hiszen az első három hónapban megduplázták a tavalyi első negyedévben eladott kocsik számát. Április érdekessége, hogy a cég történetében először ugyanannyi volt a flottaeladások száma, mint a magánvásárlásoké. Az igényes flottavásárlóknak környezetbarát megoldásokat kínálnak. Hozzátette, hogy a népszerű csereprogram folytatódik, sőt, újabb akciók is várhatóak – nemsokára. 2012-ben 3300 új Suzukit adtak el hazánkban, az idén mindenképpen többet szeretnének, ebben nagy szerepet szánnak az új SX4 az utolsó négy hónapban.

– A Suzuki célja az új tatabányai kereskedés engedélyezésével a magánértékesítések további bővítése – hangsúlyozta a megnyitón Teruo Katakawa, a Magyar Suzuki Zrt. belföldi divízióvezetője. Hozzátette: a magyar és a nemzetközi piac egyaránt nehéz helyzetben van, a magánértékesítés a leginkább érintett. Kiemelt figyelmet fordítanak a továbbiakban is erre, meg szeretnék őrizni piacvezető helyüket. A teljes személygépkocsi-piacon a hatodikak voltak tavaly, itt az első öt közé kerülés a cél.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink