Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokba került, de bebiztosította lítiumszükségletét a BMW
Félmilliárd eurós megrendeléssel 2024-ig fedezte lítium igényét a BMW konszern egy kínai bányavállalatnál.
A BMW AG 540 millió eurós lítiumszállítási szerződést kötött a kínai Ganfeng vállalattal. A szerződés hatálya 2024 végéig tart. A kínai vállalat Ausztráliában termeli ki az akkumulátorok gyártáshoz szükséges lítiumot.
"A szerződéssel biztosítottuk akkumulátor-szükségletünk lítiumigényét" – közölte Andreas Wendt beszerzési igazgató. "2023-ban már 25 elektromosított modell szerepel majd kínálatunkban és ezeknek több mint a fele teljesen elektromos hajtású lesz. Ezzel párhuzamosan nyersanyagigényünk is megnövekedik" – hangsúlyozta.
Minden harmadik
A BMW tervei szerint 2025-ben már minden harmadik Európában eladott autója elektromos vagy hibrid hajtású lesz.
A következő, ötödik generációs akkumulátorok gyártásához a BMW saját maga szerzi be ausztráliai és marokkói bányákból a szükséges mennyiségű kobaltot is akkumulátorcella beszállítói, a kínai CATL és a dél-koreai Samsung SDI számára. Kobaltszükségletét 2025-ig fedezte már a BMW.
2031-ig fedezték
A két ázsiai cég által gyártott akkumulátorcellákból a BMW saját maga állítja elő az autóihoz szükséges akkumulátoregységeket dingolfingi, spartanburgi és shenyangi gyáraiban. Akkumulátorcella-igényét a BMW 2031-ig fedezte már a CATL vállalatnak adott 7,3 milliárd eurós és a Samsung SDI-nek adott 2,9 milliárd eurós megrendeléssel.
Nyitókép: instagram.com/bmw/