Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rövidebb tankolási időt és a forgalomkorlátozás kijátszását ígéri a Seat a VW-nek
Luca de Meo, a Seat elnöke bejelentette, hogy a vállalat Műszaki Központja – amely több, mint 1000 mérnököt alkalmaz – fejleszti majd a sűrített földgáz technológiát a Volkswagen-csoport számára.
Luca de Meo egy Madridban nemrégiben lezajlott kongresszuson felvázolta, hogy a spanyol ipar innovációs téren hogyan alkalmazkodhat az olyan új kihívásokhoz, mint a városi mobilitás vagy a megújuló energiák felhasználása. Ennek kapcsán Luca de Meo kijelentette, hogy a gépkocsik hajtására használt földgáz az autóipar és a gázipar számára egyaránt nagy üzleti potenciállal bír.
A Seat fontos szerepet tölt be a Volkswagen-csoport sűrített földgáz (CNG) stratégiáján belül.
– Szeretnénk, hogy ez a technológia „Made in Spain”, vagyis Spanyolországban kifejlesztett termék legyen, szeretnénk úttörő szerepet játszani, és biztosak vagyunk abban, hogy ezt el is fogjuk érni – mondta Luca de Meo.
A vállalat elnöke ezt az energia fajtát „fenntartható, és a hagyományos üzemanyagoknak valamint az elektromos autóknak is megtérülő alternatívát jelentő” stratégiaként írta le. Ezzel kapcsolatban rámutatott, hogy az ügyfelek azt várják, hogy az autók hatótávolsága nagyobb legyen, hogy a tankolás akár a munkahelyen vagy otthon is megoldható legyen, és hogy mindezt gyorsan meg tudják oldani.
– Az jó a sűrített földgáz technológiában, hogy már létezik, így nincs szükség nagyobb beruházásokra, és ezt a technológiát ma már széles körben fel lehet kínálni az ügyfeleknek. A technológia főbb előnyei a rövidebb tankolási idő, a gyorsaság és tisztaság, illetve az, hogy az ára hasonló a benzin és dízel üzemű gépkocsik áraihoz. Éppen ezen oknál fogva a sűrített földgázas megoldás nem csupán egy átmeneti technológia, hanem egy valós, hosszú távú alternatíva – mondta Luca de Meo.
A gázipar magasrangú képviselői előtt felszólalva Luca de Meo azt hangsúlyozta, hogy az ilyen gépkocsik kettős előnye az, hogy környezetbarát megoldást kínálnak, és gazdaságosak, mivel a Földön több évszázadra elegendő földgáz készletek vannak. Azt is elmondta, hogy amennyiben Spanyolországban ma egymillió sűrített földgáz hajtású személygépkocsi futna, akkor évente 1,2 tonnával kevesebb széndioxid kerülne a légkörbe, ami egyenlő lenne azzal, mintha Madrid egész területét beültetnék fával, ráadásul minden gépkocsivezető évente 700 és 1000 euró közötti összeget takaríthatna meg a földgáz hajtásnak köszönhetően.
Luca de Meo a sűrített földgáz hajtású gépkocsik további előnyei között megemlítette, hogy ezeket nem érintik a súlyos légszennyeződések idején bevezetett forgalomkorlátozások , rövidebb a tankolási idő, amit körüllbelül három percre tartanak, és a földgáz hajtással futó autó nagyon gazdaságos opció.
A Seat elnöke azt is aláhúzta, hogy a sűrített földgáz jövője megkívánja a versenytársak, az intézmények és a vállalatok együttműködését annak érdekében, hogy a sűrített földgáz hajtású gépkocsit sikerüljön az elektromos autó egyik alternatívájává tenni. A Seat több partnerével azon dolgozik, hogy 2020-ra Spanyolországban 300 gáztöltő állomás álljon az ügyfelek rendelkezésére.
2018 végére a márka az Aronát is alkalmassá teszi a földgáz hajtásra, és ezzel az Arona lesz a világon az első sűrített földgáz hajtású szabadidő autója.
Spanyolországban a sűrített földgáz hajtású gépkocsik regisztrációja az idei évben 10 százalékkal emelkedett. 2018 első negyedévében a Seat több mint 900 sűrített földgáz hajtású gépkocsit értékesített Spanyolországban, majdnem ugyanannyit, mint az egész 2017-es esztendőben.
(A nyitóképen: Luca de Meo, a Seat elnöke)