Gyártók Pénzhiány miatt állt le a Faraday Future gyárának építkezése

Pénzhiány miatt állt le a Faraday Future gyárának építkezése

autopro.hu/B.B. | 2016.11.17 11:45

Pénzhiány miatt állt le a Faraday Future gyárának építkezése

A figyelemreméltó sebességgel fejlődő, Tesla-riválisként emlegetett kínai startupnál valami nagyon elcsúszott a költségek számítása közben, ráadásul jóval nagyobb lehet a baj, mint elsőre tűnik.

Hirdetés

Ritkán esik meg, hogy le kell állítani egy egymilliárd dolláros autógyár építését, ám a Faraday Future most pontosan erre kényszerült: az Automotive News szerint pénzügyi problémák állnak a nevadai építkezésnél elrendelt stop mögött. Nem is pár napos kihagyásról van szó, a tervek szerint a munkálatok már csak jövőre folytatódhatnak.

A kínai hátterű elektromos autógyártót a kivitelező októberben már sztrájkokkal is figyelmeztette a kifizetetlen számlák sorára, most azonban az AECOM a megrendelővel közös nyilatkozatot adott ki az építkezés jövőbeli folytatásáról, vagyis úgy látszik, helyreállt a felek közti béke, és ha kis késéssel is, de a Faraday Future folytatja autóipari előrenyomulását.

Azonban a közleménnyel nem lehetett mindenkit megnyugtatni, Nevada állam pénzügyi vezetője például piramisjátéknak nevezte a Faraday Future előkészületeit. Dan Schwartz szkepticizmusa egy bizonyos fokig érthető is, hiszen egy autógyártási tapasztalattal nem rendelkező vállalatról van szó, mely épp egy titokzatos kínai milliárdos által támogatva épít gyárat a sivatagban.

A kérdőjeleket tovább növeli, hogy míg az amerikai állam 200 millió dolláros támogatást biztosított a fiatal vállalatnak, az elmúlt néhány hónapban hat felsővezető hagyta ott az amúgy növekvőfélben lévő gyártót. Iparági értesülések szerint a szakembereket a cég pénzügyi gondjai bírhatták távozásra.

Hogy mi lesz a FF sorsa, egyelőre nem tudni. Az elektromos autók felépítése jóval egyszerűbb, mint a benzineseké (lásd, a Tesla is viszonylag gyorsan vált meghatározó piaci szereplővé), így az új, iparági belépőknek valamivel alacsonyabb lécet kell megugrania, ám azt már több alkalommal is láttuk, hogy kínai autógyártók elég nehezen vetik meg lábukat Európában és Amerikában.

Kiemelt Partnereink