Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Opel, Nissan, Jaguar: nagy leépítések jönnek?
Az elmúlt napokban több nagy gyártó háza tájáról is komoly leépítésekről érkeztek hírek. Bár globálisan az új autók iránti keresletre várhatóan 2018-ban sem lehet panasz, jónéhány tényező van, ami mégis több ezer munkahely megszűnéséhez vezethet.
Haladjunk időrendben: április közepén adta hírül a Jaguar Land Rover (JLR), hogy 2018-ban várhatóan 26 százalékkal csökken az eladott Jaguarok száma, míg a Land Rover modelljeiből ötödével kevesebb fogyhat. A gyártó magyarázata szerint ennek a brexit miatti bizonytalanság, valamint a dízelekbe vetett fogyasztói bizalom megrendülése az oka. Utóbbi már csak azért is érintheti kiemelten rosszul a brit gyártót, mivel eladott modelljeinek több mint kilencven százalékát ezzel a hajtástípussal készíti.
A JLR az értékesítés várható zsugorodása miatt ezer ideiglenes szerződéssel foglalkoztatott munkavállalójától válna meg a solihulli üzemben. A telephely állományát jelenleg nyolcezer állandó, illetve kétezer ideiglenes dolgozó jelenti.
A dízel iránti kereslet megcsappanása miatt szűnhet meg több száz állás a Nissan szintén angliai, sunderlandi üzemében is, mely a szigetország legnagyobb autógyára. Bár az ott készülő Qashqai és Juke modellek a japán márka húzótermékeinek számítanak, a Nissan az idei első három hónapban tíz százalékkal kevesebb kocsira talált vevőt Európában. A Reuters információiból egyelőre nem derül ki, hogy a Nissan leépítése pontosan hány dolgozót érinthet.
Az Opelnél ezzel szemben tudni konkrét számot, hiszen a márka üzemi tanácsának első embere szerint 2020-ig Németországban összesen 3700 pozíciót szüntethetnek meg. Wolfgang Schäfer-Klug bejelentése szerint a létszámleépítés egyik fő eszköze az idő előtti nyugdíjazás lehet, kétezer dolgozóval pedig már meg is állapodtak.
Az Opelnél történő személyi jellegű kiadások lefaragása már jó ideje téma a márka és az új tulajdonos, a francia PSA között. Legutóbb a Peugeot-Citroen menedzsmentje egy új modell termelésének Eisenachba költöztetéséért cserébe mind a 19 ezer németországi Opel-alkalmazottat érintő bérmegállapodást elfogadását követelte. A német IG Metall szakszervezet zsarolásnak nevezte az elképzelést.