Nem áll le az Octaviák megokosításával a Skoda

Szerző: autopro.hu/P.M. | 2017.01.11. 11:55

A Limousine, a Combi és a leggyorsabb modellváltozat, az Octavia RS után az Octavia Scoutot három motorváltozattal és elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval mutatja be a gyártó.

A Octavia Scout az Octavia Combi műszaki alapjaira épül. Újdonság a kínálatban a 2.0 TDI (110 kW/150 LE) erőforrás, az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG sebességváltó kombinációja.

A felfrissített kaland-modell piaci bevezetésekor három négyhengeres erőforrás kínálatával szolgál:
1.8 TSI: 132 kW (180 LE); végsebesség 216 km/h; 0 - 100 km/h 7,8 másodperc; kombinált üzemanyag-fogyasztás 6,8 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás 158 g/km
2.0 TDI: 110 kW (150 LE); végsebesség 207 km/h; 0 - 100 km/h in 9,1 másodperc; kombinált üzemanyag-fogyasztás 5,0 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás 130 g/km
2.0 TDI: 135 kW (184 LE); végsebesség 219 km/h; 0 - 100 km/h in 7,8 másodperc; kombinált üzemanyag-fogyasztás 5,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás 133 g/km

A Simply Clever megoldások között említhető egyebek mellett a fűthető kormánykerék és ülések, illetve utóbbiak Thermo-Flux üléshuzata, amely megnövelt lég- és nedvességáteresztő képsességével gondoskodik a kényelemről. A csomagtér 610 és 1740 liter között alakítható és 1010 milliméteres szélességével a terjedelmes tárgyakat is könnyedén elnyeli. A praktikumot az utastér rakodóhelyeinek sokasága növeli. Motorváltozattól függően akár két tonna vontatási képességet is kínálhat.

Fedélzetén a márka legújabb generációs infotainment-rendszerei állhatnak rendelkezésre. A kapacitív érintőképernyők üveghatású felülettel készülnek. A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer jelenti, 9,2” képátlójú kijelzővel, és opcionálisan választható WiFi-modullal. Opcióként az automatikus segélyhívás funkciója (eCall) is megrendelhető. A Skoda Connect mobil online szolgáltatásai a modern infotainment-rendszerek ideális kiegészítői. A navigációs, információs, szórakoztató és vezetői segédrendszerek terén egyaránt mércéül szolgálnak és akár az otthoni számítógépről is konfigurálhatók.

Ugyancsak új mércét állít az alsó-középkategóriában a modell vezetői segédrendszereinek széles palettája. Az újdonságok között említhető az utánfutóval végzett manőverezést segítő vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Detect), valamint a parkolóhelyről kiálláskor az oldalról és hátulról érkező kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert). Az proaktív utasvédelmi asszisztensrendszer (Crew Protect Assist) balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetőt, illetve előfeszíti a vezető és az első utas biztonsági övét, emellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és prediktív gyalogosvédelemmel (Predictive Pedestrian Protection) kiegészített Front Assist technikájával is együttműködik. A fejlett rendszerek kínálatát a parkolási asszisztens (Park Assist) bővíti tovább.