Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar autóval vonult Las Vegasba az Audi
A Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) kiállításon, a világ legfontosabb elektronikai szakvásárán, a márka új technológiák egész sorát mutatta be.A Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) kiállításon, a világ legfontosabb elektronikai szakvásárán, a márka új technológiák egész sorát mutatta be.
Négymagos processzor, amely másodpercenként nyolcmilliárd számítási műveletet képes elvégezni. Virtuális fordulatszámmérő, amelynek mutatójának pozícióját másodpercenként hatvanszor számolja újra a rendszer – annak érdekében, hogy a lehető legfolyamatosabb mozgással törjön fölfelé. Olyan háromdimenziós térhangzás, amely egy koncertteremhez mérhető, és érzésre minden irányból egyszerre érkezik. Egy multimédia-központként funkcionáló Audi tablet, valamint könnyen kezelhető, vezeték nélküli kapcsolat a mobilkészülékek és az autó között.
Ezek az újdonságok jól szemléltetik az autózás jövőjét az Audinál. Ráadásul mindezeken felül a kényelem is nő: az önműködő parkolás és az Audi wireless charging (AWC – Audi vezeték nélküli töltés) technológia már az elektromobilitás útját készíti elő. Lézeres fényszóró, amely több száz méterre világít, illetve egy autó, amely 240 km/h tempóval száguld a hockenheimi versenypályán.
A márka új hardver- és szoftver-megoldásai rugalmasak és intelligensek, ráadásul kényelmesebbé teszik a kezelést is. Az új TT és az új Q7 esetében például a vezetőnek elegendő kiadnia a következő hangutasítást: „Vigyél el a legközelebbi olasz étterembe” – és a navigációs rendszer már meg is jeleníti a helyes utat. A nagy szabadidő-autóban az új MMI all‑in‑touch kezelőfelülettel kényelmesen görgethet és nagyíthat a felhasználó – ugyanúgy, mint okostelefonján. Minden bevitelt rezgő visszajelzéssel nyugtáz a rendszer.
Az Audi connect szintén kínál új megoldásokat. Az új Audi Q7 vezetője okostelefonjával az Apple Car Play vagy az Android Auto szoftverkörnyezetbe is beléphet. Ezenfelül hozzáférhet a Napster és az Aupeo! zenéinek világához, navigációs rendszerének térképét pedig az interneten keresztül is frissítheti. A TT (szériafelszereltség) és a Q7 (opcionális felszereltség) esetében a műszerek a virtual cockpit képernyőjén jelennek meg – a digitális kombinált műszeregység erényei közé tartoznak a háromdimenziós grafikák és animációk, valamint a személyre szabhatóság.
Az új Q7 modellel az Audi a vezetőtámogató rendszerek tekintetében új fejezetet nyit. Az önműködően közlekedő autók jövőbeni technológiájának irányát jelzik az olyan megoldások, mint a gazdaságossági asszisztens és a torlódásasszisztenssel is rendelkező adaptív sebességszabáloyzó. A Grand Prix pályán a vezető nélküli Audi RS 7 piloted driving concept 240 km/h tempót is elérő csúcssebességgel tett meg egy kört – mint a világ leggyorsabb önműködően közlekedő autója.
A 2015-ös CES alkalmából egy A7 piloted driving concept prototípus vezető nélkül autózott a szilícium-völgyi Stanfordból Las Vegasba. A vezetőtámogató rendszerének vezérlése (zFAS) a szenzorok menet közben gyűjtött adatait az interneten keresztül az adatfelhőbe továbbítja, ahonnan a feldolgozás után visszaküldik azokat. Így bővíti ismereteit és képességeit folyamatosan – így válik intelligens és tanuló járművé.
Négy autóval tette teljessé az Audi a Las Vegas-i fellépését. A TT Roadster, az RS 7 Sportback és az R8 LMX sorozatgyártású modellek mellett a külön a CES kiállításra épített Audi prologue piloted driving showcart is láthatja a közönség.