Gyártók Kétszeres kapacitásra is elegendő a Mercedes „villanyórája”

Kétszeres kapacitásra is elegendő a Mercedes „villanyórája”

MTI | 2010.11.25 11:53

Kétszeres kapacitásra is elegendő a Mercedes „villanyórája”

A Mercedes-gyár várható felfutásával, akár a kapacitás megduplázásával is megbirkózik az az elektromos alállomás, amit szerdán adtak át Kecskeméten.

Hirdetés

Akár Kecskemét ellátására is elegendő volna annak az elektromos alállomásnak a kapacitása, melyet szerdán adtak át hivatalosan a megyeszékhelyen épülő Mercedes-gyár területén. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. energiaellátó részlegének osztályvezetője a helyszínen elmondta: 126 ezer volt feszültség fut az alállomást tápláló vezetékekben. Maga a létesítmény pedig egy 90 ezer lakosú várost is képes lenne ellátni villamos energiával.

A "betáp", még épülőfélben.

Patrick Steinbach közölte: a gyár e fontos részének kiépítése az áramszolgáltatóval — EDF DÉMÁSZ - együttműködve összesen két évet vett igénybe. A berendezések hat hete készültek el, a próbaüzem azóta is problémamentesen zajlik.

Egy fogyasztó a sok közül.

Az alállomás műszaki paramétereiről az EDF DÉMÁSZ projektvezetője tájékozatta a sajtó képviselőit. Braun József szerint a Városföld-Lajosmizse távvezetékről két irányból beérkező 120 kilovolt feszültségű elektromos áramot jelenleg két Siemens típusú transzformátor alakítja át 20 kilovoltra. A berendezések névleges teljesítménye darabonként 31,5 megawatt. Ez azt jelenti, hogy jelenleg egyetlen ilyen transzformátor is képes biztosítani a kecskeméti gyár 25 megawattos – 250 ezer darab, egyenként 100 wattos hagyományos izzó működtetésével egyenértékű – energiaigényét.

Később, a növekvő kapacitás érdekében azonban a transzformátorok teljesítménye mesterséges hűtéssel kiegészítve 50 megawattra emelhető. Ráadásul további két ilyen berendezés telepítésére van hely az alállomáson – hangsúlyozta a szakember, aki hozzátette: általánosságban is igaz, hogy a létesítmény kialakítása a Mercedes-gyár várható felfutásával párhuzamosan lehetővé teszi a kapacitás megduplázását.

Braun József jelezte: az áramszolgáltató mintegy 700 milliós ráfordításával, összesen körülbelül 1,5 milliárd forintból megvalósult projekt több újdonságot is tartalmaz. Ezek egyike, hogy az EDF DÉMÁSZ területén eddig nem alkalmaztak 120 kilovoltos földkábelt. A másik az alállomás szabadtéri része: az SF6 gázzal szigetelt 120 kilovoltos kapcsoló berendezés ugyanis nem csupán a szolgáltató eddigi műszaki palettáján, de Magyarországon is egyedülálló.

A gyár építése kapcsán a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kommunikációs vezetője elmondta: a munkálatok a terv szerint haladnak. Ennek megfelelően a 2011. év teljes egészében a próbaüzem jegyében zajlik majd. Ezt követően, várhatóan 2012. első negyedévében indulhat meg „élesben” a termelés — fogalmazott Sztipichné Kozári Edina.

Protokolkép az átadásról.

Kecskeméten a következő generációs kompakt Mercedesek, az A- és B-osztályú gépkocsik utódmodelljeinek gyártása folyik majd. A gyár a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állítja elő e járműveket. Négy új modellből kettő készül a magyarországi létesítményben. Ezek egyikének gyártása 2012. első felétől, míg a másik 2012. év végétől kezdődik. Ekkorra a komplexum teljes létszáma eléri a 2500-at.

A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurót ruház be az új komplexumba, mely a környezettudatosság szempontjából is élen járó műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel. Így Kecskeméten egyebek mellett a világ egyik legmodernebb és leginkább erőforráskímélő fényezési technológiáját alkalmazzák majd.

Jó tempóban épül a gyár.

Kiemelt Partnereink