Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jön a svéd elektromos városi kisautó
A svéd start-up cég, a Uniti bejelentette, hogy jövőre állhatnak forgalomba elektromos városi modelljei. A gyártó célja egy mindenki számára elérhető zöld modell gyártása volt.
Az elektromos városi kisautót Angliában fejlesztették és tervezték, a gyártósorról is a szigetországban gördülhet le. A Uniti One-t 3 üléssel szerelték fel, a sofőr ülése középen található, hátul pedig két utas fér el. A modell két akkumulátorcsomaggal – egy 12 kWh-s, valamint egy 24 kWh-s verzióval – is elérhető. A kisebb teljesítményű akkumulátor 150, míg a nagyobb 300 km megtételére is képes egyetlen töltéssel. Maximális sebessége 120 km/h, 0-ról 60 km/h-ra pedig 10 másodperc alatt gyorsul fel.
Az elektromos autóban hárman utazhatnak egyszerre. Forrás: uniti.earth/global/press/ |
A www.uniti.earth oldalán már megrendelhető a futurisztikus kinézetű kisautó, melynek piaci ára 23 500 dollár, azaz átszámítva közel 7 millió forint. Az első szállítmányok Angliában és Svédországban várhatók 2020 közepén. A cég bejelentése szerint pedig további piacokon is terjeszkedni szeretnének.
A Dyson-nak nem sikerült
Nagy-Britannia porszívógyártója, a Dyson meglepő lépést tett, amikor bejelentette, hogy elektromos autó fejlesztésébe kezd egy 2,7 milliárd dolláros beruházás keretein belül.
Mivel a cég kisméretű, kompakt gépeket gyárt, a nagyközönség arra számított, hogy a gyártó egy kisebb, rövid hatótávolságú városi kisautóval áll elő. Ezzel szemben a terv inkább hasonlított egy Tesla Model S-hez nagy méretével és rendkívül borsos árával.
Végül a vállalat visszalépett az elektromos projektből, döntését azonban nem indokolta meg. Szakértők szerint mivel minden nagyobb autógyártó ma már az elektromos modellek fejlesztésére összpontosít, a Dyson nem tudta volna felvenni a versenyt az autóipari óriásokkal.
Változó autóipari trendek
Az elkövetkező években az elektromos modellek száma ugrásszerűen megnövekedhet. Ehhez nagymértékben hozzájárulhatnak a szigorú kibocsátási normák, melyek eredménye a kisebb méretű benzin- és dízelüzemű modellek fokozatos kivonása lesz a forgalomból.
Az európai piacon az új szabványok arra kényszerítik a vásárlókat, hogy elektromos autókat vásároljanak, ez azonban sokak számára egyelőre megfizethetetlen. Több gyártó szerint is 10 éven belül a kicsi, hagyományos autókat nem lesznek képesek jövedelmezően előállítani, így az elektromos, megfizethető modellek gyártása felé veszik az irányt.
Nicolas Meilhan, az EV-volumes.com vezető tanácsadója szerint a gyártók hibát követnek el, mikor nagy és drága elektromos autókat dobnak piacra. Ha csökkenteni szeretnék a szén-dioxid kibocsátást, akkor az iparnak éles irányváltásra lenne szüksége. Ehhez a szakértő a kormányok beavatkozását javasolja, hogy azok olyan ösztönzőkkel segítség az ipart, hogy kivitelezhető legyen az olcsó és kisméretű elektromos autók gyártása – írja a Forbes.
Nyitókép: uniti.earth/global/press/