Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Indonéziában épít gyárat a Hyundai
A dél-koreai Hyundai Motor előzetes megállapodást írt alá egy új, indonéziai gyár megépítéséről. Délkelet-Ázsiában ez lenne a vállalat első autógyára. Az üzem megépítésével a Hyundai felvehetné a versenyt a piacot uraló japán riválisokkal.
A Hyundai azt követően döntött a terjeszkedésről, hogy kínai piacán leányvállalatával, a Kia Motors-szal együtt eladásai hosszabb ideje visszaestek. Idén két üzemben függesztették fel a gyártást az országban.
2021-ben kezdődhet a termelés
A Hyundai bejelentése szerint 2030-ig közel 1,55 milliárd dollárt fektet be az indonéziai üzembe, ideértve a termékfejlesztési és üzemeltetési költségeket.
A gyár a Jakartától keletre fekvő Bekasi városában lesz, a termelés pedig 2021-ben kezdődhet el. Kezdetben 150 000 járművet gyártanának évente, de a vállalat növelné kapacitását 250 000 modellre.
Az üzemben kisebb SUV-k, illetve egyterűek gördülnének le a gyártósorról, míg a délkelet-ázsiai piacra tervezett elektromos járművek gyártási helyének kiválasztása még folyamatban van.
A vállalat egyik legfőbb célja, hogy elkerülje az ASEAN-régióban (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége) az 5-től 80 százalékig terjedő importvámokat. Az üzem a régió legnagyobb piacára, az indonéz piacra koncentrál, emellett a régióba tartozó országokat is kiszolgálja.
Fel kell venni a versenyt a riválisokkal, növekedére számít a márka
A Hyundai messze elmarad a japán riválisoktól Délkelet-Ázsiában. A januártól szeptemberig tartó időszakban a cég 122 883 járművet értékesített, ám a Toyota 854 032 modellt adott el az LMC Automotive kutató cég szerint.
Az LMC Automotive előrejelzése szerint a negyedik negyedévben az ASEAN-régióban a járművek teljes eladása 4 százalékkal csökken. A Hyundai szerint a kulcsfontosságú ASEAN-országok – köztük Indonézia, Thaiföld, Malajzia, Vietnam és Szingapúr – együttes eladásai 2026-ban 4,49 millióra növekednek, a 2017-es 3,16 millió eladott modellről – írja a CNBC.
Nyitókép: twitter.com