Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyorstöltő technológiát fejleszt a Volkswagen
Villanyautó gyorstöltő technológia kifejlesztésén dolgozik a Volkswagen azzal a céllal, hogy 15 perc alatt el lehessen érni az akkumulátorok 80 százalékos töltöttségét - idézi a Bild am Sonntag lap a konszern vezérigazgatóját, Matthias Müllert.
A VW 2020-ra egy teljesen új járműplatformot fejleszt ki és 30 különböző, erre a platformra épülő elektromos autó lesz majd modellkínálatában 500-600 kilométeres hatótávval - közölte a vezérigazgató.
A konszern azt tűzte ki célul, hogy eladott autóinak 20-25 százaléka már elektromos modell lesz 2025-re. Az elektromos autók terjedésének jelenleg három akadálya van - mutatott rá a vezérigazgató: az elégtelen hatótáv, a töltési infrastruktúra hiánya és a magas ár.
Matthias Müller július közepén mutatta be a konszern 2025-ig lefeketett fejlesztési stratégiáját, melynek keretében milliárdokat fordítanak az elektromos mobilitás, új szolgáltatási területek és az autonóm közlekedési technológia fejlesztésére. A Volkswagen technológiai diverzifikációval megy elébe az autóipari ágazat informatikai vállalatok behatolása következtében megindult gyökeres átalakulásának.
A Bild am Sonntag kérdésére, hogy voltak-e komoly tárgyalások a Google, az Apple és a VW között, a vezérigazgató azt válaszolta, “természetesen voltak”. “A kiosztott szerepekről alkotott elképzelés azonban olyannyira távol esik egymástól, hogy a tárgyalások zsákutcába futottak. Öt-tíz év múlva már jobban kikristályosodnak majd a játékszabályok és tisztábban látunk majd” - tette hozzá.
“Amit mindenképpen el szeretnénk kerülni, az az, hogy autógyártó vállalatból pusztán hardvergyártóvá váljunk” - fejtette ki a vezérigazgató. “Az ágazatba belépő új konkurenseket elsősorban az autósok járműben eltöltött ideje és a keletkező adathalmaz érdekli. Aki az adatforgalmat kezeli, azé az utolsó szó és ez mindenképpen mi kell hogy legyünk, ha elsők akarunk lenni a szakmában” - fogalmazott Matthias Müller.