Gyártók Ezentúl a Mahindrával karöltve jelenik meg a Ford az indiai piacon

Ezentúl a Mahindrával karöltve jelenik meg a Ford az indiai piacon

autopro.hu/H.J. | 2019.10.18 04:37

Ezentúl a Mahindrával karöltve jelenik meg a Ford az indiai piacon

Közös vállalkozást indít a Ford Motor Co és a Mahindra & Mahindra Indiában. Az együttműködés célja, hogy az amerikai gyártó csökkentse a helyi piacon felmerülő üzleti kockázatait, illetve csökkentse a járművek fejlesztésével és gyártásával kapcsolatos költségeket.

A 275 millió dolláros üzletben a Mahindra a Ford partnereként jelenik meg – az indiai vállalat az amerikai gyártó helyi gyártóberendezéseit használva fejleszti és értékesíti a járműveket Indiában és a feltörekvő országokban.

Kihívást jelent a gyártóknak a hanyatló indiai piac

A Ford régóta jelen van Indiában, de függetlensége részben megszűnik az együttműködés megkötésével. Az ázsiai országhoz egykor nagy reményeket fűztek az autógyártók, az elmúlt időszakban azonban visszaesett autóipar, és a vállalatoknak számos nehézséggel kell szembenéznie.

A Ford azért döntött stratégiájának megváltoztatásában, mert az indiai miniszterelnök megpróbálja fellendíteni a helyi gyártási szektort azáltal, hogy csökkenti a társasági adókat és olcsó kölcsönöket kínál az autóértékesítés ösztönzésére. Az amerikai vállalat célja, hogy a következő néhány évben 11 milliárd dollárt takarítson meg.

Egy éven belül megtörténhet az átalakulás

A két vállalat hónapokig tárgyalt az együttműködésről, amelyben a Ford végül 49 százalékos részesedést vállal. A Ford 2020 közepéig átjelenti az összes helyi gépjárműgyártó üzemét és az alkalmazottakat az új vállalatba, Sanandi motorgyárát és Chennai-ban található üzleti központját azonban megtartja.

Az új egység a Mahindra irányítása alá kerül. Az indiai vállalat feladata a Ford márkájú gépjárművek fejlesztése és értékesítése az indiai piacon, valamint a Ford és Mahindra márkájú járművek exportálása a feltörekvő országok piacaira.

A vállalatok kölcsönösen segítik egymást – míg a Mahindra beszerzési, ellátási láncot érintő- és indiai piaci ismereteit osztja meg az amerikai vállalattal, addig utóbbi a technológiai fejlesztéseit ismerteti meg az indiai céggel, valamint bevezeti azt a globális piacra.

A márkák három új haszongépjármű fejlesztését és piacra dobását tervezik, kezdve egy közepes méretű SUV-vel. Emellett közösen fejlesztenek elektromos járműveket is, a feltörekvő piacok igényeihez igazodva.

Több együttműködést is kötött a vállalat

Azzal, hogy a gyártó már nem akarja egymaga meghódítani az ázsiai piacokat és más vállalattal is együttműködik, jelentős tőkét takarít meg más projektek végrehajtására is. Ehhez pedig hozzájárul a Volkswagennel kötött együttműködése is, melyet az elektromos autók, haszongépjárművek és az autonóm járművek fejlesztési költségeinek megosztása érdekében hoztak létre – számolt be a Reuters.

Nyitókép: twitter.com

Kiemelt Partnereink