Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elkezdték gyártani a Vitarát Esztergomban
Orbán Viktor miniszterelnök és Suzuki Osamu, a japán autógyár tulajdonosa közösen indította el a Suzuki esztergomi gyárában az új Vitara sorozatgyártását. A modellt csak Esztergomban gyártják, innen exportálják a vállalat összes piacára.
- Ahol munka van, ott minden van, a jövőről ezt gondoljuk - mondta köszöntőjében Orbán Viktor. - Japán 3,5 milliárd eurós összberuházásával Magyarország legnagyobb zöldmezős ázsiai befektetője, a 149 működő vállalat közvetlenül 25 ezer embernek ad munkát.
Hozzátette, hogy ezen a héten három japán vállalat jelentett be új beruházásokat, amelyekkel összesen több száz új munkahelyet hoznak létre.
A miniszterelnök a vállalat jelentőségét hangsúlyozva elmondta: a Suzuki 5 éve partnere a magyar kormánynak, közvetlenül 3100, áttételesen 30 ezer magyar embernek ad munkát, továbbá a magyar Suzukinak 74 magyar beszállítója van. Hozzátette: Japán az egyik legjelentősebb befektető Magyarországon 149 japán érdekeltségű cég 25 ezer munkavállalónak, így 25 ezer magyar családnak ad megélhetést. Büszkék vagyunk arra, hogy Japán 3,5 milliós összebefektetésével a legnagyobb ázsiai zöldmezős beruházó hazánkban - mondta.
- Eddig 8 modell készült el az esztergomi gyárban és 2,5 millió autó gördült le a futószalagról. A Suzuki és Magyarország elmúlt 25 éve összeforrt, a vállalat a 90-es évek elején, akkor érkezett az országba, amikor még itt nem is létezett olyan, hogy autóipar – mondta a miniszterelnök. A Suzuki a rendszerváltás szimbóluma lett a magyar utakon, ezért is érezzük mi magyarok a magunkénak.
Szuzuki Oszamu elmondta, az esztergomi gyárat 24 év alatt két és fél milliónál több autó hagyta el, az itteni üzem a Suzuki harmadik legnagyobb egysége a világon.
A gyárban 3100 ember dolgozik, a beszállítók 25 százaléka magyar vállalkozás, a programban 74 cég vesz részt, így közvetve harmincezer embernek biztosítanak megélhetést.
Oura Rjoicsi vezérigazgató 2014 novemberében Budapesten jelentette be: az anyavállalat terve, hogy a következőkben évente új modellel álljon elő. Ez a Magyar Suzuki számára 2-2,5 évente egy-egy új modell gyártását eredményezheti.
Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, amivel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a Suzuki Motor Corporation által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számolnak, 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el, az érték 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest. |
A Vitara elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. Fejlesztéséhez, ami több mint négy évet vett igénybe, felhasználták a korábbi Vitarák hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon, eredeti tulajdonságokkal építették föl.
Gazdaságos üzemanyag-felhasználás jellemzi, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).
A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A magyar kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban.
Nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a társaság jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a magyar gyár exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.
Az új modell mostantól Magyarországon és az európai márkakereskedésekben is kapható.
Az S-Cross motorjaival és futóművével szerelt szabadidőautóban érintőképernyő, távolságtartós tempomat, radaros ráfutásvédelmi rendszer és intelligens összkerékhajtás segíti a vezetőt. Az S-Crossból ismert 1,6-os, 120 lóerős benzines és turbódízel motorhoz az alapáron járó ötfokozatú manuális váltó helyett egy új, hatfokozatú automata is rendelhető, a dízel csakis 6 sebességes kézi váltóval kapható. Az elsőkerék-hajtású modellek mellett mindkét motorhoz választható összkerékhajtás, amely alapból automatikus, de fixre is zárható, illetve hó- és sportprogramot is kínál. A tempomat háromféle követési távolságot tart magától, a távolságmérést milliméteres hullámhosszú radar biztosítja, amely esőben, ködben, rossz látási viszonyok között is működik. Háromféle követési távolság állítható be, utána az autó úgy gyorsít és lassít, mint egy rutinos sofőr. |