Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Baj van a német gyártókkal, túl sok kocsit adnak el az USÁ-ban
Legalábbis így gondolja az amerikai elnök, aki újabb autóipari kardcsörtetésbe kezdett. Trump szerint a német kereskedelemmel van baj, a számok azonban mást mutatnak.
Újabb felvonásához ért a Donald Trump és az autóipar című előadás, amikor az amerikai elnök európai látogatásán egy zárt ajtók mögötti tárgyaláson osztotta meg aggodalmait európai uniós tisztségviselőkkel. A Der Spiegel szerint Trump sokallja az Egyesült Államokban eladott német autók számát, ami szerinte ráadásul hozzájárul az USA gazdaságát sértő német kereskedelmi többlethez. „Nézzük csak az autók millióit, melyet a német gyártók értékesítenek az USÁ-ban. Szörnyű. Tenni fogunk ellene” – nyilatkozta az elnök.
Trump hasonló, gazdasági ügyekben már többször bírálta Németországot és az ottani vállalatokat (januárban például 35 százalékos különadóval fenyegette meg a BMW-t), ugyanakkor mostani szavait egyben igyekezett tompítani is, mondván, nem magával Németországgal van baj, hanem annak kereskedelmével. Persze valószínűleg legújabb megszólalásának sem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, hiszen a korábban meghirdetett gazdasági beavatkozásoknak sincs egyelőre nyoma, ugyanakkor a piac hergelése sem hiányzik senkinek.
A német gyártók nem reagáltak érdemben az elnöki véleményre, Ferdinand Dudenhöffer viszont gyors válasszal cáfolta meg Trump kijelentéseit. Az autóipari szakértő szerint az amerikai gyártók németországi részesedése a személykocsik és kishaszonjárművek szegmensében sokkal nagyobb, mint fordítva: 2017 első négy hónapjában előbbi arány 18,8, utóbbi csupán 7,3 százalék volt. Tavaly sem volt jele az amerikai autópiacon európai nyomásnak, hiszen 2016-ban a BMW-, a Daimler- és a VW-csoport összesített eladásai négy százalékkal zsugorodtak. Az USÁ-ban legtöbb kocsira vevőt találó gyártók rendre a GM (tavalyi piacrészedés: 17,3 százalék), a Ford (14,8 százalék), valamint a Toyota – vagyis az elnök felfogásában még a japánok is nagyobb „veszélyt” jelenthetnek, mint a németek.
Kíváncsian várjuk, Trump mikor panaszkodik legközelebb a New York utcáin sorakozó Mercedesek tömegére és ezzel közvetve a túlzott német gazdasági többletre, hiszen az alternatív tények természetesen továbbra is őt igazolják.