Gyártók Az Audi lesz a konszern úttörője

Az Audi lesz a konszern úttörője

autopro.hu | 2016.03.10 14:25

Az Audi lesz a konszern úttörője

A négykarikás gyártó az üzemanyagcellás hajtás elsődleges házon belüli fejlesztője lenne.

Hirdetés

A környezetbarát meghajtás fejlesztésének irányítása megfelelően illeszkedik a gyártó A haladás technikája szlogenjéhez. Mielőtt az Audi átvette az üzemanyagcellás meghajtással foglalkozó központ vezetését, a márka januárban már bemutatta a H-tron quattro concept nevű autóját, ami akár az első sorozatgyártásba kerülő, üzemanyagcellás modellje is lehet a németeknek, írja az Automotive News.

Audi H-tron quattro concept

Az Audi új fejlesztési vezetője, Stefan Knirsch szerint akkor is fontos a leggyakrabban hidrogénre alapuló fejlesztések folytatása, ha jelenleg úgy látszik, az elektromos autóké a zéró emissziós közlekedés jövője. Knirsch szerint az üzemanyagcellás autók egyik legnagyobb előnye az, hogy a villanyautókkal ellentétben nem szükséges hozzájuk nagyméretű akkumulátor, így csökkennek a megépítési és javítási költségek, valamint javul a hatékonyság. Ezen kívül a tankolás is sokkal gyorsabb, mint az elektromos autók esetében.

A vezető kitért a hidrogén előállításának kérdésére is: a leggyakoribb elem nagyon gyorsan kötődik más atomokhoz, ezért előállítása, tárolása és szállítása különleges eszközök és módszerek használatát igényli. Az Audi németországi, Wertle városában található, megújuló energiával működő üzemében hidrogén-elektrolízist végeznek, illetve további technológiákat fejlesztenek. Knirsch biztos benne, hogy a márka szén-dioxid kibocsátás nélkül is képes lesz hidrogént előállítani.

Audi H-tron quattro concept

A H-tron quattro koncepcióautó száz kilométeren egy kilogramm hidrogént használ fel, egy töltéssel 600 kilométer megtételére képes. A három hidrogéntartály az utas- és csomagtérben helyezkedik el, de a kocsi belső tereiből mégsem foglalnak el helyet.

Bár a hidrogénalapú autózás terjedése a speciális töltőállomások építésének megkezdése előtt nem történhet meg, az Audi nem érintetlen területen próbálkozik: a Daimler, a Ford és a Nissan is folytat üzemanyagcellával kapcsolatos fejlesztéseket. Kérdés, hogy a párhuzamosan zajló fejlesztések hatására elkezdik-e a kiszolgáló infrastruktúra kiépítését. Ennek elmaradása könnyen egy másik feltörekvő technológia, az elektromos autózás malmára hajthatja a vizet.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink