Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Audi lesz a konszern úttörője
A négykarikás gyártó az üzemanyagcellás hajtás elsődleges házon belüli fejlesztője lenne.
A környezetbarát meghajtás fejlesztésének irányítása megfelelően illeszkedik a gyártó A haladás technikája szlogenjéhez. Mielőtt az Audi átvette az üzemanyagcellás meghajtással foglalkozó központ vezetését, a márka januárban már bemutatta a H-tron quattro concept nevű autóját, ami akár az első sorozatgyártásba kerülő, üzemanyagcellás modellje is lehet a németeknek, írja az Automotive News.
Audi H-tron quattro concept |
Az Audi új fejlesztési vezetője, Stefan Knirsch szerint akkor is fontos a leggyakrabban hidrogénre alapuló fejlesztések folytatása, ha jelenleg úgy látszik, az elektromos autóké a zéró emissziós közlekedés jövője. Knirsch szerint az üzemanyagcellás autók egyik legnagyobb előnye az, hogy a villanyautókkal ellentétben nem szükséges hozzájuk nagyméretű akkumulátor, így csökkennek a megépítési és javítási költségek, valamint javul a hatékonyság. Ezen kívül a tankolás is sokkal gyorsabb, mint az elektromos autók esetében.
A vezető kitért a hidrogén előállításának kérdésére is: a leggyakoribb elem nagyon gyorsan kötődik más atomokhoz, ezért előállítása, tárolása és szállítása különleges eszközök és módszerek használatát igényli. Az Audi németországi, Wertle városában található, megújuló energiával működő üzemében hidrogén-elektrolízist végeznek, illetve további technológiákat fejlesztenek. Knirsch biztos benne, hogy a márka szén-dioxid kibocsátás nélkül is képes lesz hidrogént előállítani.
Audi H-tron quattro concept |
A H-tron quattro koncepcióautó száz kilométeren egy kilogramm hidrogént használ fel, egy töltéssel 600 kilométer megtételére képes. A három hidrogéntartály az utas- és csomagtérben helyezkedik el, de a kocsi belső tereiből mégsem foglalnak el helyet.
Bár a hidrogénalapú autózás terjedése a speciális töltőállomások építésének megkezdése előtt nem történhet meg, az Audi nem érintetlen területen próbálkozik: a Daimler, a Ford és a Nissan is folytat üzemanyagcellával kapcsolatos fejlesztéseket. Kérdés, hogy a párhuzamosan zajló fejlesztések hatására elkezdik-e a kiszolgáló infrastruktúra kiépítését. Ennek elmaradása könnyen egy másik feltörekvő technológia, az elektromos autózás malmára hajthatja a vizet.