Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mercedes megnyitotta aeroakusztikus szélcsatornáját
Új szélcsatornát állítanak munkába a Mercedes-Benz sindelfingeni gyárában. Az új C-osztály fog elsőként profitálni az 50 millió eurós fejlesztésből.
- A többiek biztosan követni fognak minket, ám egyelőre alszanak - fogalmazott Thomas Weber, a Mercedes-Benz fejlesztési vezetője a szélcsatorna avatásán. A Daimler a sindelfingeni fejlesztési központ számára 50 millió eurót adott. A hivatalos közlések szerint a C-osztály lesz az első, amely profitálni fog a fejlesztésből.
Mercedes-Benz S-osztály a szélcsatornában |
A 28 köbméteres szélcsatornában 265 kilométer/órás sebességet is szimulálni tudnak. A folyamat során a legapróbb rezdüléseket, vibrációkat vizsgálják és tökéletesítik az autók menet- és szélzaját, de a belső zajokat is kiszűrik. Mivel egyre kevesebbszer mossák az ügyfelek az autóikat, ebben az eszközben azt is tesztelik, hogyan lehet minél tovább tisztán tartani a szélvédőt és az oldalsó visszapillantó tükröket.
Szélcsatorna Sindelfingenben |
A Mercedes-Benz 1943-ban alkalmazott - az autógyártók között elsőként - szélcsatornát, negyven évvel később az ő modelljük, a W124-es E-osztály volt az első széria limuzin a világon, amelynek aerodinamikája elérte a 0,30-as légellenállási együtthatót. Ez a tényező a modern autóiparban egyre hangsúlyosabb szerepet kap. 0,26-ról 0,23-ra csökkentett légellenállás száz kilogramm tömegcsökkentésnek felel meg, ami a hivatalos mérési ciklusban 0,1 literes, autópályás tempóban pedig 0,25 literes megtakarítást jelent száz kilométerenként.