Gyártók A Ford e-autó gyárat épít Kínában

A Ford e-autó gyárat épít Kínában

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.13 13:32

A Ford e-autó gyárat épít Kínában

Csupán hat hónapja tölti be a Ford vezérigazgatói pozícióját, ám Jim Hackett máris nagy bejelentést tett: egy helyi partnerrel együttműködve a Ford is elektromos autókat fog készíteni a világ legnagyobb autópiacán.

Hirdetés

A mostani bejelentésben a Ford valójában rengeteg nagy lépést gyúrt egybe. Egy új kínai partnerrel, a Zotyével dolgozik együtt, és összesen nagyjából 756 millió dollárt fektetnek be egy új, 50-50%-os részesedésű vegyes tulajdonú vállalatba, ami megfizethető árú elektromos autókat fog gyártani. Fontos részlet, azok ezek a járművek egy új, helyi, kínai márkanévvel kerülnek majd a szalonokba.

A márka neve még nem nyilvános, azonban a Fordnak mindenképpen nagy előrelépést jelent, mivel az elmúlt évtizedben elveszítette legtöbb márkáját, így teljes globális marketingtevékenységét az eredeti Ford-magra építette. Mindez még egy korábbi vezérigazgató, Alan Mulally globális stratégiája volt, később pedig Mark Fields is ezt folytatta.

Tény, hogy ha egy autógyártónak van egy helyi, kínai márkája, az előny a gyorsan fejlődő piacon, ahol a hazai márkák nagyobb teret kapnak. A General Motors és partnere, a SAIC-Wuling példának okáért 2010-ben alapították meg a Baojun márkát, hogy az olyan játékosokkal versenyezzen, mint a Geely, a Chery és a BYD. Leginkább a Baojun sikerének köszönheti a GM, hogy háromszor több járművet ad el Kínában, mint riválisa, a Ford.

A Ford az elmúlt években Kínában több milliárd dollárt költött, hogy felzárkózzon, de helyi eladásai még a Lincoln luxusmárkájának növekedései ellenére is folyamatosan zuhantak. Épp ennek fényében különösen fontos az új, elektromos autókra alapozó vegyesvállalat, hiszen lehetővé teszi a Ford számára, hogy nagy növekedéseket érjen el a világ legnagyobb autó piacán.

– A Zotye-Ford egy új, kicsi elektromos járművekből álló márkacsaládot mutat majd be – mondta el a Ford csoport alelnöke, Peter Fleet. – Innovatív járműösszekapcsolási és mobilitási szolgáltatásokat dolgozunk ki a városlakó kínai ügyfelek számára.

A Ford a Zotyéval azon is dolgozni fog, hogy új mobilitási szolgáltatásokat juttassanak el a kínai fogyasztókhoz, ahol a szennyezettség és a túlnépesedés brutális szintű. Kína kormánya agresszíven népszerűsíti az elektromos járműveket támogatások és más programok segítségével, és elmondta, azt tervezi, hogy a jövőben kitiltja a belső égésű motorokat az országból, ami a szakértők és az autógyártók jóslatai szerint 2030-ig meg is fog történni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink