Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
50 lóerő bánja a Porsche vételárának csökkentését
Nem mindennapi eszközhöz nyúlt a német sportkocsigyártó: olcsóbban juthatnak hozzá legyengített termékeikhez a presztízskocsira vágyók Kínában.
Valamit valamiért elven működő árazási stratégiát próbál ki a Porsche Kínában. A 718 Cayman és a Boxster modellek az ázsiai országban ezentúl jóval olcsóbban kaphatóak, cserébe viszont a vásárlóknak le kell mondaniuk félszáz lóerőről.
A lépés főleg azoknak a potenciális vevőknek lehet hívogató, akik mindenképpen ragaszkodnak egy-egy márkához, vagy épp autójukkal szeretnék demonstrálni anyagi helyzetüket. Az importált autókat a világ legnagyobb piacán komoly vám terheli, a Porsche azonban a lóerők visszavágásával ötmillió forintnak megfelelő jüannal tudja mérsékelni a két modell alapárát, így tartva a lélektaninak számító 600 ezer jüanos (nagyjából 25 millió forintos) vételár alatt a számla végösszegét.
Az Európában alapnak vett 300 lóerő 250-re csökkentésével a németek szeretnék megduplázni eladásaikat az országban, 2017-ben már legkevesebb 4500 járművet értékesítenének. A tehetősebb kínai vásárlók természetesen tovább válogathatnak a nagyobb teljesítményű, de drágább sportkocsik között.
Az autoblog.com szerint hasonló stratégiát, vagyis többnyire a belépő modellek esetében az európaihoz képest valamelyest kevesebbet nyújtó, de olcsóbb modellválasztékot alkalmaz az Audi és a Mercedes is. Jó kérdés, hogy a többi kontinensen életképes lenne-e hasonló ajánlat, ám jelenlegi hiányuk inkább nemleges válaszra utal.