Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
1000 kWh-s e-kamiont fejleszt a Nikola
Az eddig csak üzemanyagcellás meghajtással gyártott Nikola Two és Tre nyerges vontatók ezentúl elektromos változatban is elérhetőek lesznek. A bejelentés azt a felismerést tükrözi, hogy a rövid távú fuvarfeladatokra ez utóbbi technológiát látja megfelelőbbnek az amerikai vállalat. És fordítva, hosszabb útra még mindig inkább a hidrogén a nyerő.
A Nikola Motor Company bejelentette, hogy a hidrogén üzemanyagcellás Nikola Two és Nikola Tre nyerges vontatójának elektromos meghajtású változatát is kínálná, míg a legnagyobb, Nikola One kivitel kizárólag üzemanyagcellás marad. A villanykamionokat az áprilisi Nikola World rendezvényen mutatják be, a tervek szerint háromféle akkumulátoros opcióval: 500, 750 és 1000 kWh-s teljesítménnyel. Habár a cég szerint a hosszabb utakrara a hidrogén-meghajtás a megfelelő, rövid távú fuvarfeladatokra a tisztán elektromos járműveket javasolják.
A hidrogén meghajtású Nikola H2 előnye, hogy 2268 kilogrammal könnyebb, mint az elektromos modellek. Az elektromos verzióban viszont tekintélyes akkumulátorcsomagról van szó, súlya a kamion tömegének közel felét(!) teszi ki. Így aztán a Nikola könnyű rakomány fuvarozására ajánlja az elektromos nyergest. Számítások szerint az 1 MWh-s akkumulátor 640 km-es hatótávot biztosít a Nikola Two modell számára, de ez hideg időben 480 km-re csökken.
Az arizonai vállalat szerint a hidrogén meghajtást egyáltalán nem veszélyezteti az elektromos modell kifejlesztése, a megrendelések nagy részét így is a hidrogénes modellekre várják. Az elektromos Two és Tre csupán költséghatékony alternatívák bizonyos fuvarok esetében.