Archív „Nem rezonálnak” az amerikai vásárlókkal az elektromos autók

„Nem rezonálnak” az amerikai vásárlókkal az elektromos autók

autopro.hu/V.M. | 2021.02.16 07:23

„Nem rezonálnak” az amerikai vásárlókkal az elektromos autók

Fotó: GM Corporate Newsroom

Az Egyesült Államok legnagyobb autóipari szakszervezetének, a United Auto Workers-nek (UAW) az elnöke óvatosságra szólította a Biden-adminisztrációt és az autógyártókat az elektromos járművek által hozott technológiai átalakulással kapcsolatban. A szervezet számításai szerint a technológiai átmenet több tízezer amerikai állást sodor veszélybe.

Rory Gamble, az UAW elnöke nemrég az Automotive Press Association (Autóipari Sajtóügynökség) egy rendezvényén szólalt fel. Mint elmondta, tisztában vannak vele, hogy érkezőben az új technológia és azt el kell fogadniuk, ám hozzátette, hogy egyes változások „egyszerűen nem rezonálnak a vásárlókkal.”

„Mikor ez történik, a tagjaink (a szakszervezeté) szenvednek” – folytatta Gamble, aki szerint a szakszervezeti tagokon csattan a meg nem térülő beruházások következménye.

Az amerikai gyártóknál is változások jönnek

Az európai és ázsiai autógyártókhoz hasonlóan az amerikaiak is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektromobilitás terén folytatott fejlesztésekre. Januárban a General Motors bejelentette, hogy 2040-re karbonsemlegessé alakítja működését, egyúttal azt is, hogy 2035-től csak kibocsátásmentes autókat és kistehergépjárműveket fog kínálni.

A Ford február elején jelezte, hogy 2025-ig 22 milliárd dollárt költ elektrifikációra, ami azt jelenti, hogy időarányosan a korábbinál jóval többet fog e célra fordítani.

Az UAW jelenleg azt vizsgálja, hogy a töltőhálózat és a szövetségi támogató intézkedések vajon elégségesek lesznek-e a villanyautók széleskörű elterjedéséhez az Egyesült Államokban, ahol a 2020-ban értékesített autóknak csak 1,9 százaléka volt elektromos hajtású.

A szervezet egy korábbi kutatása szerint az elektromos autókra átállás körülbelül 35 ezer munkahely megszűnését eredményezheti, mivel az alternatív hajtású modellek kevesebb alkatrészből állnak, abból adódóan pedig összeszerelésükhöz kevesebb emberre van szükség. Gamble szerint a GM célkitűzése „nem túl agresszív”, de ugyanakkor párbeszédet igényel.

Új szelek fújnak

A nemrég beiktatott új amerikai elnök, Joe Biden nagy összegeket szán a kormányzati járművek elektromosra cserélésére, az elektromos járművekkel kapcsolatos kutatásokra és fejlesztésekre, a töltőinfrastruktúra bővítésére, valamint az eladások támogatására. Ezenkívül az adminisztráció felül fogja vizsgálni az emissziós normák terén Trump idején végzett enyhítéseket, a közelgő változásokkal kapcsolatban pedig egyeztetésekbe kezdett az autógyártókkal és az elektromos hálózatok üzemeltetőivel.

A The Detroit News beszámolója szerint Gamble, összevetve azt az előzővel folytatottal, fenomenálisként írta le az új adminisztrációval folytatott párbeszédet. Mint kifejtette, Trump elnöksége idején nagyon kevés szó esett a munkahelyek védelméről.

Kiemelt Partnereink